نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:54

لغو مرخصی مدیران استان مرکزی تا هزینه کرد کامل اعتبارات تملک دارایی

استاندار مرکزی با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی گفت: با توجه به اندک فرصت باقی مانده، و به منظور هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی در استان از هفته گذشته مرخصی همه مدیران را لغو شده و تا زمانی که حساب مانده وجود دارد خروج هر مدیری از استان تخلف اداری محسوب می‌شود با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی موکب‌داران استان با برپایی 31 موکب در داخل استان و 55 موکب در خاک عراق و 72 موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در اراک خدمات بسیار ارزشمند و با کیفیتی به زائران  ارائه دادند و اربعین متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته رقم زدند.

وی در ادامه با اشاره به طرح هادی روستایی تصریح کرد: بحث توسعه روستاها یکی از مطالبه جدی از سوی روستاییان است که به شدت مطالبه می‌شود، لازم است با توجه به اعتبارات خوبی که برای اجرای طرح‌های بازنگری طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته، با جدیت زمینه تحقق این مطالبه فراهم شود.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح توانمندسازی، کارآفرینی و مردم پایه گفت: طرح توانمندسازی کارآفرینی مردم پایه در روستاها با عنوان برنامه تکام اجرایی شده است  که دولت به شدت بر اجرای درست و صحیح آن تاکید کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر بهبود وضعیت اقتصاد روستایی و درآمد روستاییان موجب  مهاجرت معکوس می‌شود، گفت: دستگاه‌هایی که در این طرح وظایفی بر آنها تعیین شده است، ضروری است با جدیت پای کار باشند، اسناد ابلاغی برای اجرا ابلاغ می‌شود و اینکه بخواهیم نسبت به این اسناد بی‌تفاوت باشیم، هدردادن وقت و سرمایه نیروی انسانی است که گناهی نابخشودنی است.

وی بیان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به حضور مردم دارد، بدون حضور مردم کارها به انجام نمی‌رسد و با توجه به مردم است که می‌توان شرایط کشور را تغییر داد، لازمه این کار جدیت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی است.

  استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌هایی که در  توانمندسازی، کارآفرینی و مردم پایه وظایفی بر آنها محول شده، لازم است نماینده‌ای خود را هرچه سریع‌تر به استانداری معرفی کنند تا گزارش‌ها و روند اجرای طرح‌ها را به صورت مرتب ارائه دهد.

مخلص‌الائمه در ادامه  با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی اظهار کرد: با توجه به اندک فرصت باقی مانده، و به منظور هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی در استان از هفته گذشته مرخصی همه مدیران را  لغو شده و تا زمانی که حساب مانده وجود دارد خروج هر مدیری از استان تخلف اداری محسوب می‌شود با آن برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم بودجه‌ای که با هزاران زحمت برای استان جذب شده به دلیل کوتاهی و کم کاری مدیری به خزانه برگشت زده شود، متاسفانه تعداد دستگاه‌ها زیاد است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به هزینه کرد این اعتبارات در استان اقدام کنند.

استاندار مرکزی گفت: هیچ مدیری حق بازگشت حتی یک میلیون ریال از این اعتبارات را ندارد، و در صورتی که اعتبارات برگشت بخورد خسارت آن را از شخص  مدیر خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی‌ها متوجه شدیم در حوزه فرهنگ مدیر استان نتوانسته حتی مبالغ ناچیز اختصاص یافته را در بخش فرهنگ هزینه کند که این جای بسی تاسف است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تعلل مدیران در این بخش به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، از دستگاه‌های نظارتی خواست با جدیت موضوع را دنبال کنند.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498156

مهمترین اخبار ایران و جهان: