نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 23:35

واشنگتن: همکاری روسیه و کره‌شمالی نگران کننده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی از همکاری روسیه و کره شمالی ابراز نگرانی کرده و مدعی شد که این همکاری می‌تواند در تضاد با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا روز چهارشنبه نگرانی خود را از همکاری نظامی میان روسیه و کره‌شمالی ابراز داشت.

در جریان سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با «ولادیمیر پوتین»، پیونگ یانگ و مسکو درباره توسعه همکاری‌های نظامی به توافق رسیدند.

«ماتیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «همکاری اعلام شده در جریان سفر کیم جونگ اون، کاملا نگران کننده بوده و بالقوه در تضاد با چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است».

وی افزود که آمریکا نگران است ماهواره‌های کره شمالی که ولادیمیر پوتین قول همکاری درباره آن را داده، در راستای توسعه موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ مورد استفاده قرار بگیرد.

میلر گفت: «آمریکا هیچ تردیدی در اعمال تحریم در صورتی که مرتبط باشد، نخواهد داشت».

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که روز گذشته به روسیه سفر کرده بود  در مرکز فضایی «واستوچنی»، بزرگ‌ترین مرکز پرتاب فضایی روسیه با پوتین، دیدار کرد. 

وی در این دیدار بر حمایت قاطع پیونگ یانگ از روسیه در جنگ این کشور با امپریالیسم غربی تاکید کرد و از مسکو و رئیس جمهوری آن به سبب آنچه جنگ مقدس علیه هژمونی گرایی غرب خواند، تمجید کرد.

کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین گفت: ما همیشه از تصمیمات رئیس جمهور پوتین و رهبری روسیه حمایت خواهیم کرد... و در مبارزه با امپریالیسم با هم خواهیم بود.

اسکای نیوز به نحوه دست دادن رهبران دو کشور در این مرکز فضایی روسیه اشاره کرده و با اشاره به اینکه این دست دادن ۴۰ ثانیه به طول انجامیده است آن را خاص توصیف کرده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498956

مهمترین اخبار ایران و جهان: