نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 13:14

حزب الله لبنان از توانمندی‌های دفاع موشکی خود رونمایی کرد

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از بخشی از دستاوردهای خود در بخش دفاع موشکی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد آزادی منطقه الجرود از دست عناصر تروریستی در شرق لبنان (در سال ۲۰۱۷)، از بخشی از دستاوردهای خود در بخش دفاع موشکی رونمایی کرد.

در نمایشگاهی که حزب الله لبنان در شهر بعلبک در شرق لبنان ایجاد کرده برخی از دستاوردهای موشکی این گروه مقاومتی به نمایش عمومی درآمده است. در این نمایشگاه که با حضور «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان و جمع گسترده‌ای از مردم لبنان برگزار شد، موشک‌های سیستم دفاعی موشکی سام ۶ رونمایی شد.

کل مساحت این نمایشگاه ۱۰ هزار و ۴۵۲ مترمربع است که به طور نمادین نشان دهنده مساحت کل کشور لبنان است. در این نمایشگاه دفاعی، دستکم ۵۰ دستگاه از خودروهای زرهی به غنیمت گرفته شده از سوی حزب الله لبنان در جریان اشغال لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲، نبرد منجر به عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و همچنین نبرد ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ به معرض دید عمومی گذاشته شده است.

حزب الله لبنان از توانمندی‌های دفاع موشکی خود رونمایی کرد

ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه تاکید کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که دستاوردها و موفقیت‌های مقاومت لبنان از بین نرود.

وی تاکید کرد: این فعالیت‌ها به خوبی قدرت و توانمندی حزب الله را در شکست دادن رژیم صهیونیستی و ضعف‌های این رژیم را نمایانگر می‌کند.

در ادامه این مراسم، یکی از افسران مقاومت اسلامی لبنان اهداف برگزاری این نمایشگاه را تشریح کرد. این در حالی است که حزب الله لبنان در اوایل ماه آگوست جاری از سامانه هدایت شونده موشکی خود تحت عنوان ثارالله رونمایی کرد، سامانه‌ای که از سال ۲۰۱۵ از سوی مقاومت لبنان مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471212

مهمترین اخبار ایران و جهان: