نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:39

«استان قزوین» دومین قطب تولیدکننده انگور در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح ۳۳ هزار و ۲۸۵ هکتار از باغات این استان خبر داد و گفت: استان قزوین دومین قطب بزرگ تولیدکننده انگور در کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیله فروش از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح ۳۳ هزار و ۲۸۵ هکتار از باغات استان قزوین خبر داد.

وی افزود: پیش بینی می شود حدود ۳۳۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۲۸۵ هکتار از باغات این استان به محصول انگور اختصاص دارد که ۳۲ هزار و ۶۶۱  هکتار آن بارور و ۶۲۴ هکتار آن غیر بارور است.

این مسوول میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۱۰ تن در هکتار برآورد کرد.

پیله فروش همچنین گفت: از این میزان سطح زیرکشت بیش از ۷هزار هکتار بصورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره برداری بوده و بقیه باغات بصورت سنتی است.

وی اذعان کرد: متوسط تولید این محصول ۳۵۰ هزار تن در سال های گذشته بوده که این میزان در سال جاری بعلت خسارت سرمازدگی و مشکلات اقلیمی کاهش داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: انگور تولید شده ۷۰ درصد بصورت تولید کشمش، ۲۵ درصد تازه خوری و ۵ درصد نیز به صورت فرآورده های جانبی نظیر شیره، آبغوره و کنستانتره استفاده می شود.

به گفته وی این مسوول، استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد.

گفتنی است عملیات برداشت انگور تا اواخر مهر ماه در استان قزوین ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469556

مهمترین اخبار ایران و جهان: