نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 17:03

کرملین: زندگی عادی برای کسانی که از قره‌باغ می‌روند، حفظ شود

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه اوضاع را بعد از اعلامیه انحلال جمهوری خودخوانده قره‌باغ زیر نظر دارد، گفت که صلح‌بانان روس به کمک به مردم این منطقه ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به تصمیم جمهوری خود‌خوانده قره‌باغ کوهستانی برای انحلال واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت روسیه به اعلامیه انحلال جمهوری خودخوانده قره‌باغ توجه کرده و اوضاع را به دقت زیر نظر دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: « اول از همه، جنبه انسانی و بشردوستانه، مهمترین نکته باید باشد. نیروهای حافظ صلح ما به کمک به مردم قره‌باغ ادامه می‌دهند، بسیاری از مردم اکنون تمایل دارند که به سمت ارمنستان بروند، از آنها حمایت می‌شود».

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه متن منتشرشده به لزوم توجه به توافقات موجود درباره ادغام مجدد جمعیت اشاره دارد، تصریح کرد: «روسیه بارها گفته که در تمامی تماس‌ها با باکو به جنبه‌های بشردوستانه توجه خواهد کرد».

طبق این گزارش، پسکوف در ادامه گفت که مأموریت اصلی اکنون حفظ شرایط زندگی عادی برای کسانی است که تصمیم دارند منطقه قره‌باغ کوهستانی را ترک کنند.

به نوشته اسپوتنیک، وی سپس گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ارمنستان در آینده نزدیک را تکذیب کرد.

این مقام روس درباره تقدیر پارلمان کانادا از یک نظامی اوکراینی نازی نیز گفت که بسیار مهم است دولت اُتاوا از شرم و ننگی که در پارلمان این کشور به پا شد درس بزرگی بگیرد و به طرح‌های ضدفاشیستی بپیوندد.

پسکوف ضمن اشاره به تداوم عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اظهار داشت که مسکو در وضعیت جنگ ترکیبی علیه خود قرار دارد به همین دلیل افزایش هزینه‌های نظامی ضروری است.

وی در این‌باره توضیح داد: «مشخص است که چنین افزایش [بودجه نظامی] کاملاً ضروری است زیرا ما در وضعیت جنگ ترکیبی قرار داریم. ما به عملیات نظامی ویژه ادامه می‌دهیم و این مستلزم هزینه‌های بالایی است».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518956

مهمترین اخبار ایران و جهان: