نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 14:04

جمهوری اسلامی نوع متعالی حکمرانی در دنیا است

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی نوع جدید و تعالی‌یافته حکمرانی در دنیا است که به هیچ یک از اردوگاه‌های شرق و غرب تسلیم نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد پیش از ظهر یکشنبه در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در حسینیه ثارالله استان اردبیل اظهار کرد: هرگاه هر کس در هر کجای دنیا تیری به سمت جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب پرتاب کرده، در جهان آواره شده و نمونه آن را در استراتژی خبیثانه آمریکا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نوع مترقی و تعالی‌یافته حکمرانی در جهان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو شروع به هیچیک از اردوگاه‌های شرق و غرب بله نگفته و تسلیم آنها نشد و همین تسلیم نشدن در سطح جهان ما را سرآمد کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نه سلطه‌طلب و نه سلطه‌پذیر است و همین مؤلفه اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته ما را در مقابل شرق و غرب پیروز کند.

نیکزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی اسلام نوین را احیا کرد تا بتوان در دنیا به یک اصل مترقی پایبند بود، افزود: امروز جمهوری اسلامی کارآمدی عظیمی در جهان پیدا کرده و همه در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مجاهدت علمی که امروز ایران از خود نشان می‌دهد، توانسته در عرصه‌های مختلف کشورمان را به قدرتی عظیم در جهان مبدل کند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دنبال حقانیت و دفاع از اسلام عزیز در منطقه است و هیچ گاه از این خواسته خود در جهان عدول نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه توانسته در عرصه‌های متعدد کشور را در گلوگاه‌های مختلف نجات دهد، اضافه کرد: دیروز در جبهه‌های نبرد و امروز نیز در جبهه‌های علمی، عمران، آبادانی و اقتصاد سپاه پیشقدم بوده و قرارگاه خاتم و جهاد سازندگی امروز پیشانی نظام در عمران و آبادانی است.

نیکزاد مشکلات اقتصادی موجود در کشور را منبعث از نبود تربیت توحیدی اعلام کرد و ادامه داد: اگر امروز شاهد بسیاری از مشکلات در کشور هستیم به دلیل نبود تربیت اسلامی و توحیدی است که ضروری است برای برون رفت از این مشکلات به اصل جمهوری اسلامی رجوع کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، این شهدا را گواهی صادق بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جهان اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211256

مهمترین اخبار ایران و جهان: