نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:47

رونق صادرات صنایع‌دستی با نقش آفرینی افراد متخصص محقق می شود

گرگان- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: رونق صادرات صنایع‌دستی با نقش آفرینی افراد متخصص در قالب شرکت‌های سهامی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه و بازارچه میراث ناملموس صنایع‌دستی گلستان به خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی، تولید ثروت و تولید اشتغال می‌کنند؛ از این رو فعالیت این قشر اهمیت بسیاری در رونق اقتصاد ملی و درآمد سرانه دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: هنرمندان صنایع دستی باید تمرکز خود را بر روی تولید گذاشته و مباحث صادرات و فروش توسط افراد متخصص این حوزه و در قالب شرکت‌های سهامی پیگیری شود تا هنرمندان نیز سهم خود را از سود حاصله دریافت کنند.

وی گفت: برای تجمیع انرژی هنرمندان استان گلستان در تولید محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز روز، باید تمام تمرکز بر ایجاد یک برند خاص در حوزه صنایع‌دستی شود و تولیدکنندگان مختلف زیرمجموعه آن، محصولات خود را عرضه کنند.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه که به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی برگزار شد تعدادی از رشته‌های بومی صنایع‌دستی استان ازجمله سوزن‌دوزی شاهکوه، سوزن‌دوزی و لباس زنان قزاق، گلیم و نمد ترکمن، سوزن‌دوزی ترکمن، نساجی سنتی، حصیر و کوب بافی که در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225056

مهمترین اخبار ایران و جهان: