نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:23

خانواده‌ها درایجاد علاقه وانگیزه فرزندان به مطالعه نقش مهمی دارند

تبریز- فرماندار هریس با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: خانواده‌ها در ایجاد علاقه و انگیزه فرزندان به مطالعه نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان روز شنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان هریس با حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا نصرالله پور، امام جمعه هریس؛ فرهاد جلیل وند، فرماندار هریس و کریم خندان، شهردار هریس دیدار و گفتگو کرد.

فرهاد جلیل وند فرماندار هریس در دیدار با اسد بابایی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سنین کودکی، از خانواده‌ها به عنوان نقش مهم و تأثیر گذار در گام نخست نام برده و افزود: آموزش و پرورش و مدارس نیز ادامه دهنده و نقش مکمل در ترویج این فرهنگ دارند.

جلیل وند استفاده از الگوهای موفق کشورهای پیشرفته در ترویج فرهنگ مطالعه از قبیل تولید و انتشار کتاب‌های جیبی در کشور را مهم دانسته و افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جوامع و مطرح کردن آن به عنوان رویه اجتماعی می‌تواند نقش مهم و بسزایی در افزایش میزان مطالعه داشته باشد.

فرماندار هریس با تشکر از شهرداران ۶ گانه شهرستان هریس در پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری‌ها گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منابع مالی و زیرساخت‌های بودجه‌ای از عوامل مهم و اساسی به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224056

مهمترین اخبار ایران و جهان: