نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 11:27

۳۶ هزار نفر از معلمان در مازندران مشمول رتبه‌بندی شدند/ طرح کاهش میزان انتخاب رشته علوم تجربی در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده 36 هزار نفر از معلمان مازندران مشمول رتبه‌بندی شدند و فرایند رتبه‌بندی برای معلمانی که نسبت به روند طرح اعتراض دارند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی در کشور، اظهار کرد: ۳۶ هزار نفر از معلمان در بررسی‌های اولیه مشمول رتبه‌بندی شدند و فرایند رسیدگی به افرادی که نسبت به روند طرح اعتراض دارند در حال انجام است.

وی درباره برنامه‌های هفته‌ گرامیداشت مقام معلم در مازندران،گفت: در این هفته و روزهای پیش رو مراسم متعددی برای تجلیل از معلمان در دستور کار است که انتخاب معلمان نمونه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین معلم در مدارس استان،افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تلاش می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسد که در این زمینه با توجه در پیش بودن آزمون استخدامی برای دروه ابتدایی و سهمیه ۳۶۰ نفری در نظر گرفته شده است.

کمالی از اعزام ۳ هزار دانش‌آموز به مراسم راهیان نور، گفت: استقبال در این زمینه مناسب بوده اما امکانات ما تاحدودی محدود بوده است.

وی برگزاری طرح ولایت با ۲ هزار شرکت کننده از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است،اظهار کرد: نزدیک به ۱۵ هزار نفر دانش‌آموز و معلم در این اردو شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای جهاد تبیین،گفت: نزدیک به هزار و ۳۰۰ نشست تبیینی در سطح دانش‌آموزان استان انجام شده و ۷۸۳ مدرسه استان در محور جهاد تبیین قرار گرفتند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کسب درآمد از املاک در اختیار، افزود: در این بخش از رشد ۱۰۰ در صدی برخودار هستیم و پیش‌بینی کردیم که تولیدات هنرستان‌های استان برای فروش عرضه شود.

کمالی درباره اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی، ادامه داد: اقدامات لازم برای رسیدن به نقطه مطلوب در دستور کار است.

وی به اعتبارات اختصاص داده شده بیش از ۲۳ میلیارد تومانی در حوزه تربیت‌بندی مازندران،گفت: تلاش کردیم که این اعتبارات به سمت تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی به ویژه در مناطق محروم هدایت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد مدرسه معارف در سطح استان، خبر داد و اظهار کرد: در دو شهرستان مازندران چهار مدرسه علوم و معارف ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با هدایت تحصیلی و اقداماتی که در استان مازندران انجام شده است، گفت: نسبت به میانگین کشور رتبه بسیار مناسبی داریم اما بنا داریم میزان هدایت دانش‌آموزان به سمت فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را افزایش داده و برنامه داریم که میزان انتخاب رشته علوم تجربی را کاهش دهیم.

کمالی از برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد هشت مدرسه شبانه‌روزی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: دو مدرسه راه‌اندازی شده است.

وی درباره وضعیت ترک تحصیل و اقداماتی که در استان انجام شده،خاطر نشان کرد: مازندران در کاهش ترک تحصیل رتبه نخست کشور را داشته و در کاهش، تکرار رتبه‌ برتر کشور را در اختیار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: در بخش پیش دبستانی حدود هزار و ۱۴۰ موسسه و پرونده الحاق مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است و تاکنون ۹۸۰ پرونده به مراحل پایانی رسیده است.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید ۴۸ هزار دانش‌آموزی پایه اولی به جمع دانش‌آموزان استان اضافه می‌شوند،یادآور شد: در طرح سنجش این دانش‌آموزان ۵۲ پایگاه در نظر گرفته شده و تاکنون ۲۲ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و از خانواده‌ها انتظار داریم که در پایگاه‌های تعیین شده حضور پیدا کرده و تا پایان اردیبهشت ماه هم برای این منظور مهلت تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از حضور ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدراس غیردولتی،گفت: تعین نرخ برای این مدارس بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش بوده و از اختیارات استان خارج شده است.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1144956

مهمترین اخبار ایران و جهان: