نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 20:00

آغاز جشنواره فرهنگی «گوهر شاد» در اردبیل

اردبیل-کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: جشنواره فرهنگی «گوهر شاد» با هدف ترویج پوشش اصیل ایرانی،اسلامی همزمان با سراسر کشور در اردبیل اجرا می شود.

سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تبیین اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: وضعیت کنونی جامعه در زمینه رعایت شئونات حجاب و عفاف و تبدیل مساله حجاب به بهانه‌ای برای نا امنی و اغتشاشات اخیر در کشور، ضرورت اقدام عاجل برای کنترل روند رو به رشد ناهنجاری‌های این حوزه را ایجاب می‌کند.

وی افزود: نهادها و کنشگران اجتماعی عرصه حجاب و عفاف به مجموعه‌ای از راهکارها و ایده‌های خلاقانه عملیاتی لازم برای مدیریت و هدایت صحنه حجاب و عفاف کشور نیاز دارند که تحقق این امر با همفکری و هم افزایی این نهادهای فرهنگی میسر است.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به اجرای «جشنواره گوهر شاد» همزمان با سراسر کشور در اردبیل اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی حیا، عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین سنگرهای تمدن اسلامی و لزوم تقویت آن در بین آحاد جامعه را از اهداف «جشنواره گوهر شاد» است که با مانور تبلیغی رسانه‌ای جبهه حجاب و عفاف کشور به منظور امیدآفرینی و افزایش خودباوری در بین جریان انقلابی، هم افزایی میدانی و رسانه‌ای بیشتر و جلوگیری از کمرنگ شدن دغدغه‌ها و عزم‌ها در این حوزه و افزایش مشارکت مردم و هنرمندان در زمینه تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باورهای حوزه حجاب و عفاف اجرا می‌شود.

آغاز جشنواره فرهنگی «گوهر شاد» در اردبیل

حقی شناسایی، تعمیم و تدوین ایده‌های خلاقانه عملیاتی در زمینه کنترل و هدایت مسائل و معضلات حوزه حجاب و عفاف کشور به صورت کتاب الکترونیکی را مهم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی در «جشنواره گوهرشاد» برشمرد و افزود: در جشنواره گوهر شاد تلاش بر آن است تا با بستر سازی برای پیشرانی نیروهای مردمی و نیز تسهیل گری، ایجاد تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی در زمینه حجاب و عفاف فعالیت‌های فرهنگی اثربخش اجرا شود.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به محورهای محتوایی «جشنواره گوهر شاد» اشاره کرد و گفت: راه کارهای برون رفت از وضعیت انفعالی در حوزه حجاب و عفاف، تثبیت مفهوم "زیبایی اصیل" به عنوان رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای در ارتباط با حجاب ایرانی اسلامی، بیان رابطه وثیق امنیت، سلامت و نشاط اجتماعی با مسئله حیا و عفاف در جامعه و راه کارهای عملی برای نهادینه کردن حجاب و حیا در جامعه از محورهای محتوایی «جشنواره گوهر شاد» با هدف ترویج پوشش اصیل ایرانی، اسلامی در اردبیل است.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه به آدرس https://eitaa.com/Harfavard_ardabil در شبکه اجتماعی ایتا یا www.GoharshadFestival.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۴۵۳۳۷۱۷۵۷۱( داخلی ۲۲۱) تماس حاصل فرمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که به مناسبت روز دختر در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود به آثار برتر، جوایزی اهدا و از صاحبان این آثار در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162212

مهمترین اخبار ایران و جهان: