نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 10:52

وجود ۴۵ محکوم جرائم غیر عمد در زندان جهرم

جهرم- فرماندار ویژه جهرم با اشاره به وجود ۴۵ محکوم جرائم غیر عمد در زندان جهرم، گفت: برای آزادی این افراد حدود ۱۵ میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن شعبانی چهارشنبه شب در جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اظهار داشت: آزادسازی زندانیان، باعث کمرنگ شدن تبعات اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه گلریزان، جشن نوعدوستی، با هم بودن و ابراز محبت و مودت است، افزود: زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند که ناخواسته دچار مشکلاتی شده‌اند و بسیاری از آنها به دلیل مبالغی ناچیز در زندان به سر می‌برند.

فرماندار ویژه جهرم در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشن گلریزان، اقدامی بسیار ارزشمند و خدا پسندانه است، گفت: آزادسازی زندانیان عبادتی بزرگ است و به طور قطع حیات بخشیدن به زندگی دیگران، برکات معنوی فراوانی دارد و توشه گرانسنگی برای آخرت است.

شعبانی بر لزوم کمک افراد توانمند برای خروج زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه برخی از شهروندانی که درآمدهای آنان اندک و مشکلات معیشتی دارند هم همواره در بحث کمک به اعتاب مقدسه و محرومان پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه ۴۵ نفر در شهرستان جهرم محکوم جرایم غیر عمد مالی هستند، اعلام کرد: از این تعداد ۲۴ نفر محکوم مالی و ۲۱ نفر محکوم مهریه هستند که برای آزادی این افراد حدود ۱۵ میلیارد تومان مورد نیاز است.

فرماندار ویژه جهرم در پایان ضمن قدرانی و تشکر از اعضای ستاد دیه شهرستان که مقدمات برپایی مراسم را فراهم آورده اند، گفت: خیرین عزیز شهرستان جهرم، همواره حامی و کمک یار نیازمندان بوده اند و متولیان و بانیان اصلی این مراسم هم خود خیران بزرگوار جهرم هستند.

در ادامه، رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان جهرم با بیان اینکه سال قبل، ۲۳ نفر محکوم جرایم غیر عمد توسط خیران و ۱۸ نفر توسط ستاد دیه آزاد شدند، گفت: هر چقدر در شهرستان مبلغ بیشتری برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شود ستاد دیه هم مبلغ بیشتری کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است، هر فردی که بخواهد، هر مبلغی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کند، می‌تواند مبلغ مورد نظر خود را به حساب شماره ۶۶۸۹۷۱۴۴۲۵ بانک ملی به نام انجمن حمایت از زندانیان واریز کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131112

مهمترین اخبار ایران و جهان: