نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:21

پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کودکان در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق تقویم ایمن‌سازی کشوری، هم‌اکنون پوشش واکسیناسیون کودکان و نوزادان در سطح استان ۱۰۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: مطابق تقویم ایمن‌سازی کشوری، هم‌اکنون پوشش واکسیناسیون کودکان و نوزادان در سطح استان چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ درصد است. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در برخی از فصول سال پوشش واکسیناسیون به بالای ۱۰۰ درصد می‌رسد، بیان کرد: واکسیناسیون در برخی از شهرستان‌ها برای کودکان مناطق همجوار نیز انجام می‌شود. 

احمدی با اشاره به انجام واکسیناسیون کودکان و نوزادان در مناطق محروم و صعب‌العبور، اظهار داشت: هرماه بهورزان یا تیم‌های سیار برای انجام واکسیناسیون، ارزیابی و رسیدگی به وضعیت کودکان و مادران باردار به مناطقی که دسترسی به مراکز بهداشت و خانه بهداشت وجود ندارد، اعزام می‌شوند. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳ تیم سیار برای انجام واکسیناسیون کودکان و رسیدگی به وضعیت بهداشتی آن‌ها در مناطق سخت‌گذر مستقر هستند که اغلب این تیم‌ها به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اعزام می‌شوند. 

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: همچنین در فصل بهار و تابستان با حضور عشایر، واکسیناسیون و مراقبت‌های گروه‌های هدف توسط تیم‌های سلامت عشایری انجام می‌شود. 

احمدی تشریح کرد: در حال حاضر ۱۰ شبکه بهداشت و درمان، ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۶۹ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، سه مرکز آموزش بهورزی، ۳۱۶ خانه بهداشت، ۳۱ پایگاه سلامت غیرضمیمه شهری، ۶۲ پایگاه سلامت ضمیمه شهری، چهار پایگاه سلامت روستایی و چهار واحد تسهیلات زایمانی در زمینه ارائه خدمات حوزه بهداشتی و درمانی در سطح استان فعال است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117456

مهمترین اخبار ایران و جهان: