نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 21:18

توجه به آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است

قزوین- سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: توسعه تنها در داشتن منابع زیرزمینی نیست و باید توجه به آموزش و پرورش را رکن اصلی توسعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اسلامی صدر بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان قزوین با بیان اینکه معلمان نقش مهم و بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه دارند، اظهار کرد: چرا که دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی و آینده‌ساز کشور در اختیار آن‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه چشم امید کشورهای در حال توسعه به آموزش و پرورش و معلمان آن کشور است، افزود: توسعه امری چند بعدی و فرایند تحول بنیادین باورهای فرهنگی، نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین ادامه داد: توسعه تنها در داشتن منابع زیرزمینی نیست و باید توجه به آموزش و پرورش را رکن اصلی توسعه دانست.

وی بیان کرد: زمانی باید از معلمان انتظار داشت که در مسیر توسعه گام برداشته و سرمایه انسانی در اختیار را به خوبی پرورش دهند که خود دغدغه معیشتی نداشته باشند.

اسلامی صدر بیان کرد: دولت سیزدهم بعد از سال‌ها گام بزرگی در زمینه رتبه بندی معلمان برداشته و حال نیز به دنبال انجام اصلاحات مورد نیاز آن است.

وی در پایان با بیان اینکه هدف اساسی آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی پرشور و دارای اعتماد به نفس است، یادآور شد: آموزش و پرورش باید به دنبال تربیت افرادی باشد که بتوانند دست به کارهای خلاق و تازه زده و امید و انگیزه را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186856

مهمترین اخبار ایران و جهان: