نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 08:57

برپایی جشن فرشته‌ها زیرباران رحمت الهی

جشن «روزه اولی‌ها» ویژه‌ پسران و دختران سال اول تکلیف شب گذشته بعد از افطار در بوستان ولایت ساری برگزار شد، دانش‌آموزان ازطریق مدارس یا خانواده‌هایشان در فضای مجازی به مراسم دعوت شدند، جشنی با حال و هوای متفاوت برای فرشته‌هایی که تجربه روزه‌اولی داشتند، به‌طور حتم تجربه متفاوتی از ماه مهمانی خدا را در دل دارند را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اولین تجربه‌ها همیشه ماندگار است، حال اگر اولین تجربه در ماه رمضان مثل اولین نماز، اولین روزه و اولین عبادت خالصانه به درگاه حق باشد که در ذهن انسان برای همیشه به یادگار می‌ماند.

دل‌های مومنان در این ماه آرام و قرار ندارد حال اگر روزه اولی باشی و تجربه روزه و  عبادت خالصانه را داشته باشی که جای خود دارد.

در همین حال و هوا، جشن «روزه اولی‌ها» ویژه‌ پسران و دختران سال اول تکلیف شب گذشته بعد از افطار در بوستان ولایت ساری برگزار شد، دانش‌آموزان از طریق مدارس یا خانواده‌های‌شان در فضای مجازی به مراسم دعوت شدند، جشنی با حال و هوای متفاوت برای فرشته‌هایی که تجربه روزه‌اولی داشتند، به‌طور حتم تجربه متفاوتی از ماه مهمانی خدا را در دل دارند را به نمایش گذاشت.

هوا بارانی بود اما این موجب نشد فرشته‌ها در این مراسم حضور نیابند جمعیت پشت سر هم وارد بوستان ولایت می‌شدند، از درب ورودی که به مسجد بوستان ولایت ختم می‌شد.

ابتدای ورودی بوستان ولایت حضور جمعیت زیاد دانش‌آموزان مورد توجه همه بود، آنجا مقبره شهید گمنام است روی مزار محل شهادت و جمله‌ای از امام راحل مبنی بر اینکه " سلام بر این پاره‌های تن ملت که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند" توجه همه را به خود جلب می‌کند طوری‌که نمی‌توان بدون توجه از کنارش گذشت، اینجا ایستگاهی است که دل‌ها برای حضور در این مکان پَر می‌کشد...

اینجا پاتوق فرشته‌های کوچکی است که چفیه روی لباس‌شان خودنمایی می‌کرد و با تجدید میثاق با شهید خوشنام وارد مراسم می‌شدند.

با توجه به اینکه در مسجد مراسمی برگزار شد محل برگزاری مراسم روزه‌اولی‌ها آمفی‌تئاتر اعلام شد ولی چون از این مکان فاصله داشت همه برای رسیدن به محل برگزاری مراسم بی‌تاب بودند، این را می‌توان به‌راحتی در چهره‌ها دیده می‌شد.

هر چه بر شدت باران افزوده می‌شد حضور روزه‌اولی‌ها هم بیشتر می‌شد، محل آمفی‌تئاتر پر بود از دانش‌آموزانی که با لباس فرم مدارس در جشن حضور پیدا کردند، حضور معلمان و مربیان مدارس در کنار والدین دانش‌آموزان هم نقطه قوتی برای این فرشته‌های کوچک بود که همراهی‌شان می‌کردند.

باوجود اینکه مکان برگزاری مراسم زیر باران بود حضور جمعیت چیزی نبود که به راحتی از کنارش گذشت و  حال و هوای متفاوت این ماه پربرکت را آن هم  برای روره‌اولی‌هایی تداعی می‌کرد که عبادت خالصانه و تمرین بندگی را در کنار خانواده‌هایشان تجربه کردند.

احساس اینکه بزرگ شدند روی سفره مهمانی که در این ماه پربرکت پهن شد تجربه قشنگی است.

صدای همخوانی فرشته‌ها با آهنگ‌های عزیزم حسین و روزه اولی که برای آنان نواخته می‌شد همراه با مولودی و مداحی در تمام بوستان طنین‌انداز شد.

آری مراسمی که برای روزه‌اولی‌ها این فرشتگان زمینی باشد، همین قدر زیبا می‌شود، با خودم زمزمه کردم کاش امشب باران نبود ولی نه مراسمی برای روزه‌اولی‌ها آن هم زیر بارش کرامت الهی جلوه دیگری به جشن بخشید از همان خاطرات ماندگار....

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154712

مهمترین اخبار ایران و جهان: