نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 11:27

تاکید «رحمان» بر آمادگی تاجیکستان برای گسترش روابط با صربستان

وزیر امور خارجه صربستان که در چارچوب یک سفر دیپلماتیک وارد «دوشنبه» شده با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایویکا داچیچ» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان که در چارچوب یک سفر دیپلماتیک وارد دوشنبه شده با «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار، طیف گسترده‌ای از موضوعات همکاری تاجیکستان و صربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان در سخنانی با تاکید گفت که «دوشنبه» طرفدار گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌های سودمند و تقویت چارچوب حقوقی روابط بین دو کشور است.

در ادامه این دیدار مسائل تقویت روابط بین‌پارلمانی، گسترش همکاری در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، انرژی و همچنین فناوری‌های گردشگری و کشاورزی مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

همزمان، ایجاد همکاری در زمینه‌های فرهنگی و بشردوستانه از جمله در حوزه آموزشی و علمی به عنوان یک جهت امیدوارکننده در روابط بین دو کشور تلقی شد.

طی این دیدار همچنین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگوی سازنده صورت گرفت.

پیش از این وزیر امور خارجه صربستان با «سراج‌الدین مهرالدین»، وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد که در جریان آن مسائل همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بشردوستانه، گردشگری بررسی و در خصوص توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف ابراز علاقه شد.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و صربستان همچنین بر اهمیت استفاده از امکانات مکانیزم‌های دوجانبه به ویژه کمیته بین‌دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی تاجیکستان و صربستان به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور تاکید کردند.

دو طرف همچنین موضوعات تعامل در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و حمایت از ابتکارات جهانی تاجیکستان را بررسی کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135056

مهمترین اخبار ایران و جهان: