نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 17:23

صدور هشدار زرد هواشناسی در گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان برای کاهش خسارات تمهیدات لازم را بیاندیشند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: وزش باد (گاهی جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه‌ها، گاهی شدید) و در برخی نواحی جلگه‌ای پدیده مه پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: آسمان استان گیلان برای امروز صاف تا نیمه ابری بعضی نقاط مه آلود همراه با وزش باد به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، کاهش نسبی دما و از اواخر وقت امروز نیز با افزایش ابر و در بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق تا روز سه شنبه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی هشدار سطح زرد در گیلان صادر شد، اضافه کرد: از عصر امروز به تدریج در همه‌ی مناطق گیلان باران رگباری می‌بارد و دمای هوا به تدریج تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

دادرس با بیان اینکه این سامانه هوای خنک و بارانی تا پایان هفته در گیلان ماندگار است، افزود: کشاورزان برای کاهش خسارات تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی گفت: دریا امروز آرام است، اما از فردا مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: دمای فعلی شهر رشت مرکز گیلان ۲۶ درجه سلسیوس است و در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد هم رسیده است، رطوبت هوای این شهر هم ۶۰ درصد است.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ماسوله با ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178512

مهمترین اخبار ایران و جهان: