نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 10:18

۷ کوخه شکار پرنده در استان مرکزی تخریب شد

اراک- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تخریب هفت کوخه شکار پرنده به منظور مقابله با قاچاق پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جودکی با بیان اینکه همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز، مهاجرت پرندگان شکاری به عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر، از جمله به استان مرکزی آغاز می‌شود و برخی افراد سودجو به صورت غیرمجاز اقدام به زنده‌گیری، نگهداری و تجارت غیرمجاز این پرندگان شکاری می‌کنند، از تشدید گشت‌ها و کنترل یگان حفاظت خبر داد و افزود: جریمه زنده‌گیری یک بهله دلیجه ۳۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده‌گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین و ترلان، ۲ میلیارد ریال است که متخلفان زنده‌گیری این پرندگان علاوه بر پرداخت این میزان جریمه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرایم کیفری نیز محکوم می‌شوند.

وی بیان داشت: پاییز به فصل بازگیری به معنای آغاز کار شکارچیان متخلف بازهای شکاری معروف است، زیرا برخی بازهای شکاری نظیر بالابان و شاهین که از محبوبیت بیشتری نزد کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس برخوردارند به صورت قاچاق و با قیمت بسیار بالا به کشورهای عربی فروخته می‌شون که. با توجه به کاهش جمعیت این گونه در ده‌های اخیر، نسل این پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از دوستداران محیط زیست خواست هر گونه تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

استان مرکزی با قرار گرفتن بین سلسله کوه‌های زاگرس و کویر مرکزی از آب و هوای متنوع و تأثیرپذیر از اقلیم‌های گوناگون برخوردار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889456

مهمترین اخبار ایران و جهان: