نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:24

پرهیز از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در‌خصوص مهریه و جهیزیه

امام جمعه اردستان گفت: باید سخت‌گیری‌های بی‌موردی را که در خصوص مهریه و جهیزیه وجود دارد کنار گذاشت تا آرامش و صفا در خانواده‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به‌عنوان یک رویداد فرخنده است که روز ازدواج نامگذاری شده است، از ازدواج و نکاح به‌عنوان سنت پیامبر اکرم(ص) نام برده می‌شود و در سیره پیامبر اسلام(ص) آمده است که ازدواج را باید آسان، و طلاق را باید سخت گرفت اما متاسفانه گاها در جامعه، ازدواج سخت گرفته می‌شود.

وی افزود: در ازدواج دو موضوع به نام‌های مهریه و جهیزیه وجود دارد و فلسفه پرداخت مهریه این است که باید این مهریه به دست پدر عروس برسد تا پدر عروس از این طریق جهیزیه تهیه کند ولی امروز فلسفه وجودی مهریه محقق نمی‌شود.

دهشیری با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج، تاکید کرد: لرزان بودن پایه‌های بنیان‌ خانواده، بحران ایجاد می‌کند بنابراین جوانان از قدم برداشتن برای ازدواج هراس دارند، اکنون سؤال مطرح می‌شود که چرا باید پرونده‌های طلاق در برخی موارد، بیش از ازدواج باشد، طلاق از جمله موارد حقوقی اسلام برای خانواده است و هنگامی باید انجام شود که ضرورت داشته باشد.

امام جمعه اردستان یادآور شد: عشق‌های خیابانی و ازدواج‌های اینترنتی پایه‌های زندگی را متزلزل می‌کند و سازگاری ایجاد نمی‌کند، امیدواریم افراد آگاهی‌های خود را در این مورد افزایش دهند همچنین باید سخت‌گیری‌های بی‌موردی را که در‌خصوص مهریه و جهیزیه وجود دارد کنار گذاشت تا آرامش و صفا در خانواده‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص مسائل هسته‌ای، تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، مهندسی و درمان بسیاری از بیماری‌ها، مسائل هسته‌ای مؤثر است و امید می‌رود تلاش جوانان ایرانی در این عرصه برای جامعه شناخته شود و همه ما قدردان آن باشیم.

دهشیری خاطرنشان کرد: در ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام راحل شکل گرفت، در حال حاضر مسؤولیت سنگینی در حوزه تنظیم بازار و تهیه ارزاق بر عهده جهاد کشاورزی قرار دارد امید می‌رود تلاش جهاد کشاورزی بر این باشد که از قشر زحمت‌کش کشاورز حمایت کند.

امام جمعه اردستان ابراز‌امیدواری کرد: دولت‌مردان برای هزینه‌های مربوط به کشاورزی از جمله سم، کود و نظایر آن فکر اساسی کنند.

وی همچنین گفت: امیدواریم سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین همراه با برکت باشد و مردم ثمرات این سفر را مشاهده کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288712

مهمترین اخبار ایران و جهان: