نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 14:04

وزیر ارشاد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی استان‌ها بسته ویژه ارائه می‌دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه دولت در حوزه زیرساخت‌ها تقویت نرم‌افزاری است، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم بعد از شناخت و شناسایی مشکلات، برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و زیرساختی در استان‌ها بسته ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی اسماعیلی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش‌آفرینی مردم چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف گفت: این استان سرداران، بزرگان و افراد بسیاری را در مشروطه، پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای عزت و اقتدار کشور تقدیم کرده‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ شهید بزرگوار این تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی مردم را می‌رساند، افزود: استان چهارمحال و بختیاری یک حوزه ایرانی، اسلامی و فرهنگ‌ساز در طول تاریخ بوده و سهم مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است، نخبگان بسیار خوبی از این استان در بخش‌های مختلف این کشور منشا خیر و برکت بوده‌اند.

وی بیان کرد: ما برنامه‌های منسجمی در دولت و مسئولیت زودگذر خود داشته و داریم، در دهه نود در حوزه اقتصادی کارنامه عملکردی دولت مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفت و دلایل گوناگونی اعم از گره‌ زدن کار مردم و کشور توسط برخی افراد به تحریم و کشور‌های غربی از مهم‌ترین آن‌ها بود.

اسماعیلی اشاره کرد: اما امروزه شاهد عزت و افتخار واقعی کشور و جمهوری اسلامی هستیم، در سفرهایی که توفیق همراهی رئیس جمهور را داشته‌ایم شاهد صحبت‌ها و اظهارات رئیس جمهور مبنی بر این که ما سرباز و مرید مقام معظم رهبری هستیم بوده‌ایم، اینکه در یک مذاکره بین‌المللی افراد متعدد صحبت‌های خود را به نظرات مقام معظم رهبری ارجاع دهند، عزت و شکوهمندی نهضت و نظام ما را به نمایش می‌گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به برکت حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی مسیر کلان خود را طی کرده است، گفت: ما دچار فراز و نشیب‌هایی بوده‌ایم که دهه قبل جز نشیب‌های سخت ما بوده است.

اسماعیلی افزود: حکم‌رانی فرهنگ دچار تحریف و تضعیف شد، مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ و نظارت وزارت فرهنگ داشتند اما به دلایل عنوان شده این کار انجام نشد و بخش مهمی از آن تحریف شد و ما امروزه با تضعیف آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به نبود کتابخانه مرکزی در استان گفت: مگر می‌شود استانی بدون کتابخانه مرکزی باشد، در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است که باید جبران شود، امسال ما در حوزه فرهنگ شاهد یک انقلاب بزرگ و چشم‌گیر هستیم، باید در حوزه فرهنگ زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم.

مشکل بیمه تمام خبرنگاران را حل می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد بیان داشت: در حوزه فرهنگ و هنر ما شاهد جهش فرهنگ، هنر و رسانه در کشور هستیم، طبق برنامه‌های صورت گرفته بنا شد هزینه‌ها و درآمد‌هایی که از هنرمندان کسر می‌شود به صندوق فرهنگ و هنر بازگردد تا مجدد بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ۱۰۰ هزار نفر از افراد را در برمی‌گیرد، گفت: ۶ هزار نفر از این افراد خبرنگاران و ۹ هزار نفر دیگر فعالان قرآنی هستند، اعلام آمادگی می‌کنیم و در تلاش هستیم مشکل بیمه اصحاب رسانه‌ را حل کنیم.

ارائه بسته ویژه برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی در استان‌ها

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فرهنگ و ارشاد در حوزه کارهای نرم‌افزاری دست پر عمل می‌کند، یادآور شد: نگاه دولت در حوزه زیرساخت‌ها تقویت نرم‌افزاری است، اعلام آمادگی می‌کنیم بعد از شناخت و شناسایی مشکلات، بسته ویژه برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و زیرساخت‌ها در استان داشته باشیم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: برای جبران خسارت در زیرساخت‌های فرهنگی و ارتقای آن لازم است تنها زمین و کاربری تجاری در اختیار ما قرار گیرد مابقی فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد انجام خواهد شد و در جبران کمبود‌ها کوتاهی نخواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357156

مهمترین اخبار ایران و جهان: