نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 18:05

سوزاندن قرآن در امتداد جنایت علیه اسلام است

مشهد- آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمنی آنان تمام‌شدنی نیست و در برابر جنایاتی که دشمن مشرک بر آن اصرار دارد، مردم به پاخواسته ما ۴۳ سال ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ۹ تیرماه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی ایراد شد، با بیان این‌که برائت از مشرکین دارای پشتوانه و سند قرآنی است، اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود باید از «مشرکین» اعلام برائت شود و بر عبارت «مشرک» بیش از «کافر» تأکید شده است، نشان از مسئله‌ای بزرگ دارد.

وی با اشاره به سه قالب شرک ورزیدن به خداوند، افزود: مشرکین که در صدر اسلام در وجود بت‌پرستان تعریف می‌شدند، امروزه در محتوا و ظاهر تسری یافته‌اند اما امروز در سه قالب شناخته می‌شوند، بت اول که از سنگ و چوب است، نوع دوم بت که همان مطامع و هوس‌های نفسانی است و بت سوم، طاغوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که «بت» در هر معنا و جایگاهی که قرار بگیرد باید آن را شکست، خاطرن شانکرد: انسانی که در عصر حاضر، طاغوت را همتای پروردگار قرار می‌دهد، هم‌تراز با انسانی است که در صدر اسلام بت را پرستش می‌کرد.

وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره مائده، «یهود» اشاره شده در آیه را تجلی یافته در صهیونیسم جهانی و مشرکین را مستکبران جهانی و طاغوت امروز دانست و تصریح کرد: آمریکا و اذناب ناپاک آنان همچون اروپایی‌ها مصداق امروزی شرک به شمار می‌روند که عداوت امروز ما با این‌هاست.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: تیرماه یکی از نمونه‌های جنایت‌های مستکبران علیه ملت ایران است، ششم تیرماه ترور نافرجام امام خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، هفتم تیرماه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره)، هشتم تیرماه شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین و بمباران شیمیایی سردشت با ۱۱۰ شهید و ۵ هزار نفر مجروح، یازدهم تیرماه شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب، دوازدهم تیرماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی که به شهادت ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۶۶ کودک بی‌گناه منجر شد و سرانجام بیست و یکم تیرماه کشتار بیش از دو هزار نفر از مردم به پا خواسته مشهد در مسجد گوهرشاد که در حمایت از حجاب و نوامیس امت مسلمان به پا خواسته بودند.

وی، آتش زدن قرآن در سوئد با مجوز قانونی پلیس این کشور را در ادامه جنایات مستکبران دانست و گفت: دشمنی آنان تمام‌شدنی نیست و در برابر جنایاتی که دشمن مشرک بر آن‌ها اصرار دارد، مردم به پاخواسته ما ۴۳ سال ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند؛ این مبارزه باید تشدید و تقویت شود زیرا دشمنی دشمن در حال تشدید و تقویت است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که باید پایداری خود را در مقام اعتقاد و باور به شعائر دینی تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: این دشمنی بی‌پایان است پس باید مقابله با آن نیز بی‌پایان باشد، بر همین اساس، عید غدیر در روزهای پیش رو نشان خواهد داد که وابستگی این ملت به وجود اقدس امیرالمؤمنین (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) تا چه حد قدرتمند است.

وی، عید سعید غدیر را باطل کننده همه نابکاری‌های دشمنان ایران اسلامی دانست و افزود: نباید از یاد برد که اگر طبق روال همه‌ساله، عید غدیر تعلق به وجود نازنین علی ابن بی طالب (ع) دارد، عید غدیر امثال به دلیل تقارن با ۲۱ تیرماه و روز مقابله با کشف حجاب و بی‌حجابی، مضمون و محتوایی از جنس فرهنگ فاطمی خواهد داشت و از این حیث، می‌توان گفت که عید غدیر امسال متعلق به امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه اطهر (س) است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: مسئله بدحجابی امری است که اخیراً مورد توجه دشمن قرار گرفته و جنگ شناختی وسیعی با محوریت آن در جریان است، در این شرایط از همه شما مردم و به‌خصوص شما خواهران مردآفرین دعوت می‌کنم که در اجتماع پرشور ۲۱ تیرماه حضور پیدا کنید و همان‌طور که در اجتماع عید غدیر، عشق خود را به امیرالمؤمنین (ع) نشان می‌دهید، در ۲۱ تیر ماه نیز یک‌بار دیگر عشق و ارادت خود را به ساحت قدسی صدیقه اطهر (س) ابراز کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320156

مهمترین اخبار ایران و جهان: