نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:12

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ اولویت استان سمنان

استاندار سمنان گفت: با توجه به مباحث مرتبط با کاهش نرخ باروری و فرزندآوری، حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت اولویت اصلی و اول استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: چالش جمعیت یکی از موارد و مباحث جدی در استان سمنان است که برنامه‌ها و اقدامات ویژه و تمهیدات لازم باید در این زمینه اندیشیده شود.

وی افزود: رسانه‌های استان سمنان نقش بسیار جدی و تعیین‌کننده‌ای در تحقق حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای مطلوب قانون مرتبط با این مهم دارند و باید بیش از پیش پای کار باشند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت و پیری جمعیت، مباحث، معضلات و همچنین آسیب‌های اجتماعی مختلفی را برای آحاد اقشار جامعه به همراه دارد؛ بنابراین تکلیف ماست تا در این حوزه به صورت ویژه تلاش کنیم.

هاشمی عنوان کرد: فرزندآوری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه افزایش نشاط اجتماعی در خانواده و همچنین جامعه تأثیر به‌سزایی دارد.

استاندار سمنان با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، مساجد، تریبون‌های نماز جمعه و روحانیان و سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث جوانی جمعیت گفت: ضرورت دارد تا مدیران استان تلاش ویژه‌ای برای اجرای مطلوب و جامع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تمام حوزه‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی انجام دهند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284712

مهمترین اخبار ایران و جهان: