نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:08

۲۲۰ تن گندم از اراضی پارس‌آباد برداشت شد

پارس‌آباد-مدیر تعاون روستایی استان اردبیل از برداشت ۲۲۰ تن گندم با اجرای طرح کشت ۳۷ هکتاری در اراضی شمال استان اردبیل به ویژه پارس‌آباد توسط اتحادیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از مزارع شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه با توجه به وارد آمدن خسارت هنگفت به دیم زارها برداشت محصول از اراضی آبی در مغان آغاز شده است، اظهار کرد: ۲۲۰ تن گندم با اجرای طرح کشت ۳۷ هکتاری در اراضی شمال استان اردبیل به ویژه پارس‌آباد توسط اتحادیه برداشت شده است.

وی افزود: اتحادیه تعاون روستایی استان اردبیل با اجاره قسمتی از اراضی کشت و صنعت مغان و برداشت گندم توانست نقش کوچکی از سهم و رسالت خود را در تولید کشور ایفا کند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: این مقدار برداشت گندم در اوایل تیر ماه سال جاری با تلاش مسئولین و کارکنان اتحادیه تعاون روستایی استان اردبیل با راندمان ۶ تن در هر هکتار برداشت شد و به مرکز خرید گندم شرکت تعاونی «تازه کند قائم پارس آباد» تحویل داده شد.

دشتبانی با بیان اینکه حدود ۴۶ مرکز خرید گندم در اقصی نقاط دور و نزدیک استان اردبیل برای خرید گندم کشاورزان ایجاد شده است، گفت: در سال جاری تعاون روستایی ۶ استان به جای ادارات غله و خدمات بازرگانی مسئول خرید گندم هستند که اردبیل نیز جز این استان‌ها است.

وی در رابطه با خرید تضمینی گندم از کشاورزان افزود: از کشاورزانی که تاکنون در پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند تقاضا می‌شود تا در اولین فرصت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311512

مهمترین اخبار ایران و جهان: