نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 01:22

مسجد چتری مطمئن برای هدایت نسل‌ها است

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد خانه امن خداست و امیدواریم با فعالیت‌های مناسب در کانون مساجد، فرزندان‌مان را زیر چتر امن و امنیت بخش مسجد جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، مهدی مقدم شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سالن امیرالمومنین(ع) ارشاد نکا اظهار کرد: کانون‌های مساجد با دستگاه‌های همسو ارتباط دوسویه برقرار کرده و برای رشد و تعالی گام بردارند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد خانه امن خداست و امیدواریم  با فعالیت‌های مناسب در کانون مساجد، فرزندان‌مان را زیر چتر امن و امنیت بخش مسجد جمع کنیم.

مقدم افزود: مسجدی زندگی کردن و حرکت در مسیر مسجد تراز انقلاب باید مهمترین رویکرد ما باشد.

 اوقات فراغت، گامی برای تحقق تمدن اسلامی باشد

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: اوقات فراغت از بخش‌های مهم هر فرد و سرمایه ارزشمند و فرصت طلایی برای بروز و ظهور استعدادهای جوانان و نوجوانان است و نباید نگاه سطحی به موضوع اوقات فراِغت داشته باشیم.

وی افزود: نگاه عمیق، ریشه‌ای و بسترساز برای افزایش نشاط در جامعه مهمترین رویکرد کانون‌مساجد باشد تا در تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی به دور از هر گونه گناهی در کانون‌ مساجد تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه باید اوقات فراغت هدفمند بوده و دارای چشم انداز باشد، یادآور شد: هر اقدامی در عرصه‌های مختلف باید هدف و برنامه‌ریزی داشته  اولویت قرار دادن کیفیت بر کمیت مهمترین اصل باشد.

آهنگر گفت: نسل امروز به دنبال جذابیت و کیفیت است و باید از برنامه‌های سطحی و گزارشی جلوگیری شود و مخاطب شناسی داشته باشیم و براساس ذائقه برنامه ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری در برنامه ها، استفاده از نظرات و پیشنهادات نسل جدید و استفاده از همه ظرفیت محلات و مساجد، هیات، بسیج  وکانون در برنامه ها  مساله مهمی است که نباید از نظر دور داشت.

 

آهنگر گفت: مسجد، محور است و مهمترین سنگر انقلاب اسلامی است و انقلاب ما برخواسته از مساجد است و در ادامه راه باید برنامه‌ها عطف به مساجد باشد تا در افزایش معنویت نسل جدید گام بر داریم و اوقات فراغت ما برنامه  و گامی برای تحقق تمدن اسلامی باشد.

* خدمت به خلق باید اولویت های مهم کانون‌مساجد باشد

مهدی روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا  هم در سخنانی اظهار کرد: طرح ملی مسجد کانون نشاط امسال در ۹۶ کانون در شهرستان  نکا و یک هزار و ۲۰۰ کانون در استان مازندران برگزار می شود و ظرفیتی است که باید از ابن ظرفیت برای سوق دادن نسل جدید به مساجد است.

 

وی افزود: نباید با استفاده از سلایق شخصی مانع برگزاری برخی برنامه ها در مساجد و کانون‌مساجد شویم.
روحی یادآورشد: باید برای نسل جدید برنامه ریزی درست و منسجم کرد و بدانیم در کنار اقامه‌نماز باید مساجد و کانون ، پایگاه سیلسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و خدمت به خلق کرد.
وی گفت: باید برای توسعه فعالیت ها در مساجد تلاش کرد و عملکرد کانون های مساجد را پربارتر از همیشه برگزار کرد.
پایان پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306656

مهمترین اخبار ایران و جهان: