نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:34

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره‌بها در کمیسیون عمران مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: بخشی از ایرادات طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی باقی مانده است و در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی و اصلاح برای تایید نهایی به صحن مجلس ارسال می‌شود.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه که با حضور غلامرضا ملابیگی عضو حقوق دان شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات آن رفع و اصلاح گردید. 

 نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از ایرادات وارده به طرح مذکور به دلیل نوآوری‌ها و طرح مسائل جدید برای کنترل بازار اجاره بها بود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد سکو‌های اطلاعاتی و ضمانت‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اشاره کرد. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی املاک مسکونی، اظهار کرد: به عنوان مثال شورای نگهبان واگذاری اختیار تعیین قیمت و تعرفه را به نهادهای دولتی بدون ذکر ضابطه و معیار داده بود که منجر به اختیار تام آن نهاد در تعیین قیمت، تعرفه و عدم امکان نظارت بر آن‌ها می‌شد که مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شده بود که با تعیین ضابطه توسط کمیسیون عمران مجلس این ایراد بر طرف شد.

وی یادآور شد: بخشی از ایرادات طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی  باقی مانده است و در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی و اصلاح برای تایید نهایی به صحن مجلس ارسال می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395653

مهمترین اخبار ایران و جهان: