نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:02

برنامه‌ ازدواج آسان در استان بوشهر بعد از ماه صفر ادامه می‌یابد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: برنامه‌ ازدواج آسان در استان بوشهر بعد از ماه صفر ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در نشست قرارگاه ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم بعد از ماه صفر برگزاری مراسم ازدواج آسان در شهرها و روستاهای استان است.

وی تصریح کرد: مراسم ازدواج آسان ۷۵۰ زوج جوان با مشارکت گروه‌های مردمی، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید استان بوشهر فصل پاییز امسال برگزار می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سهم هر یک از نهادها در ازدواج آسان باید تعیین و مشخص شود، گفت: سهم هر یک از این نهادها شامل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و دانشگاه‌ها در ۷۵۰ نفر ازدواج آسان باید مشخص شود و طبق جدول و برنامه زمانبندی اجرا شود.

وی اضافه کرد: جدول برنامه برگزاری مراسم ازدواج آسان تا اوایل مهر ماه تدوین و در این راستا تهیه جهیزیه زوج‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده با تأکید بر فرهنگ‌سازی در عرصه مقابله با سقط جنین اظهار داشت: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبیین در مقابله با سقط جنین باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی اقدامات فرهنگی در عرصه مقابله با سقط جنین را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در این راستا کارگروه پیشگیری از سقط جنین تشکیل شود.

استاندار بوشهر به برنامه ازدواج آسان پرداخت و بیان کرد: ضمن توسعه و گسترش فرهنگ ازدواج آسان، این مهم باید به‌صورت مردمی در شهرها و روستاها با محوریت و مرکزیت مساجد دنبال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435997

مهمترین اخبار ایران و جهان: