نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:58

آغاز نصب گیت‌های جدید تردد در مرزهای خسروی و منذریه طی هفته آینده

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از آغاز نصب گیت‌های جدید تردد در مرزهای خسروی و منذریه طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر جمعه در حاشیه نشست هماهنگی و برنامه ریزی خدمات رسانی به زوار اربعین که در سالن پایانه مرزی خسروی و در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: توافق‌های خوبی با مسئولان استان دیالی و دولت مرکزی عراق انجام شده و قسمتی از پذیرایی آن طرف مرز خسروی و در منذریه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: امسال تردد از مرز خسروی در ایام اربعین ۲۴ ساعته خواهد بود و این امکانات کنار هم می‌تواند یک زیارت اربعین ایمن، سالم و آسان را برای زائران رقم بزند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین یک توفیق ملی است بنابراین یک عزم و اراده خوبی برای خدمت رسانی به زوار شکل گرفته و شهرداری منطقه ۲۲ تهران با مجموعه همکاران در مرز خسروی مستقر می‌شوند.

صحرایی بیان کرد: شهرداری منطقه ۲۲ تهران کمک‌هایی در ۲ طرف مرز خسروی -منذریه برای زائران خواهند داشت و خدمات رسانی در سطح مختلف طراحی شده که مکمل برنامه‌های استانی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و پذیرایی برای خدمات رسانی به زائران در مرز خسروی اندیشیده شده است و شهرداری منطقه ۲۲ تهران مکمل این خدمات در مرز خسروی -منذریه است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: یکی از نقاط قوت بهداشتی و درمانی مرز رسمی خسروی استقرار یک بیمارستان توسط ارتش در سه راه نصرآباد است و دانشگاه علوم پزشکی نیز یک مرکز بهداشتی و درمانی در ابتدای ورودی پایانه و چند مرکز درمانی در دیگر نقاط مرز خواهد داشت.

صحرایی خاطر نشان کرد: همچنین احداث یک بیمارستان توسط سپاه در نقطه صفر برای ارائه انواع خدمات رسانی به زائران نیز برپا می‌شود و با توجه به گرمای هوا اتاق‌های سرد نیز برای خدمات رسانی به زائران ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین امروز بازدیدی از آن طرف مرز خسروی و منذریه داشتیم که استقرار گیت ها، مراحل زیرسازی و ساخت خود گیت ها نهایی شده است و در هفته پیش رو شاهد استقرار گیت ها خواهیم بود که تعداد گیت ها و چینش آنها کمک زیادی به خدمت رسانی به زائران می‌کند.

استاندار کرمانشاه گفت: امسال برای اولین بار مساحت سایبان‌ها در پایانه مرزی خسروی چندین برابر شده و سرویس‌های بهداشتی، خدمات بهداشتی و موکب‌های وزارت دفاع، ارتش، سپاه مجموعه‌ی مسجد مرز رسمی خسروی بهسازی شده است.

صحرایی گفت: برای حمل و نقل نیز توافق‌هایی در گام اجرایی با عراقی‌ها برقرار شده که زائران را از نقطه صفر به مقاصد اولیه راهپیمایی تا شهرهای بغداد، نجف و دیگر شهرهای زیارتی برساند و این امکان فراهم شده تا زائران پیش از شروع راهپیمایی اربعین در صورت تمایل بتوانند امامان معصوم (ع) را در شهرهای سامرا و کاظمین زیارت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425753

مهمترین اخبار ایران و جهان: