نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:59

رئیس حزب الکرامه مصر: در کنار دولت و مردم سوریه ایستاده‌ایم

رئیس حزب الکرامه مصر و دبیر کل «کنگره ملی عربی» گفت که در کنار سوریه علیه محاصره و تجاوزات علیه این کشور ایستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمدین صباحی» رئیس حزب الکرامه مصر و دبیر کل «کنگره ملی عربی» امروز (یکشنبه) گفت که در نشست این هفته کنگره ملی عربی مسأله اردوگاه جنین، اصلی‌ترین موضوع خواهد بود.

او در افتتاحیه دور جدید کنگره ملی عربی در بیروت گفت: «با انتخاب "جنین" به عنوان نام این دوره کنفرانس ملی عربی، اعلام کرده‌ایم که همسو با توانمندی‌های امت هستیم و خود را همسو با بزرگترین مقاومت و پایبندی به حقوق تاریخی آن می‌دانیم».

کنگره ملی عربی این هفته در بیروت نشست مهمی برگزار میکند. «حمدین صباحی» ماه گذشته نیز با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد. او در مصاحبه‌ای این دیدار را بسیار امیدبخش برای خود توصیف کرده بود.

به گزارش المیادین، حمدین صباحی در ادامه با انتقاد از کشورهای عربی گفت که جهان عرب به از هم گسستگی و تسلط دشمنان امت دچار شده است.

این فعال سیاسی مصری همچنین به حمایت از دولت سوریه پرداخت و گفت: «ما در کنار سوریه در برابر تجاوز و محاصره ایستاده‌ایم چرا که سوریه را کشوری سالم و غیر قابل نفوذ می‌خواهیم که استقلال و هویت عربی خود را حفظ کند».

دبیر کل کنگره ملی عربی ماه گذشته نیز پس از یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه جنین خواستار راه‌اندازی کمپین جهانی علیه صهیونیست‌ها و مشروعیت زدایی بین‌المللی از این رژیم شد و گفت:‌ «از دولت‌های عربی می‌خواهیم با اتخاذ سیاست‌های عملگرایانه اقتصادی و سیاسی و جمعی به مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برخیزند».

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417897

مهمترین اخبار ایران و جهان: