نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:24

فرهنگ تکریم خانواده شهدا در جامعه نهادینه شود

ساری- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری مازندران با اشاره به این که عزت کشور مدیون ایثارگری ایثارگران و شهدا است، گفت: تکریم خانواده شهدا باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر احمدی صبح سه شنبه در جمع مسئولان و دست اندرکاران حوزه حمایت حقوقی و قضائی از ایثارگران مازندران، اظهار کرد: شهدای گرانقدر و ایثارگران از جان خود گذشتند تا این نظام و انقلاب پایدار و استوار بماند و بر همه ما واجب است از دستاوردهای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی، حراست و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: عزت، اقتدار و آرامش امروز کشور مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و شکیبایی و استقامت خانواده‌های آنان است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون قضائی دادگستری کل مازندران در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ابلاغی حمایت حقوقی و قضائی از ایثارگران اظهار کرد: در راستای حمایت حقوقی و قضائی از ایثارگران و خانواده ایشان در جهت تحقق بیانات ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر انجام اقدامات مقتضی با هدف بسط و گسترش ارائه خدمات معاضدتی و حمایت قضائی از ایثارگران، تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه منعقد و به دادگستری استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

احمدی، ایجاد ارتباط مؤثر فیمابین معاونت منابع انسانی، مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه و همچنین گسترش نظام معاضدت و مشاوره قضائی با هدف بهره مندی جامعه ایثارگران را از جمله اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: پیشگیری از ورود ضرر و زیان ناشی از عدم آگاهی نسبت به موضوعات حقوقی و قضائی و تحکیم بنیان جامعه ایثارگران و خانواده ایشان از جمله دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران با اشاره به موضوعات و محورهای تفاهم نامه مذکور افزود: تسهیل دسترسی جامعه هدف به معاضدت قضائی، حمایت حقوقی از ایثارگران و ایجاد ساز و کار مناسب جهت استفاده ایثارگران از خدمات مشاوره خانواده و مشاوره و وکالت در انواع دعاوی از جمله برخی موارد مورد توجه این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

احمدی همچنین، تعامل، مشارکت و هم افزایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن ارائه الگوی قانون مداری و تولید محتوای آموزشی حقوقی و اهتمام ویژه در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضائی معاضدت جویان ایثارگر در خدمات معاضدت قضائی و حقوقی را از جمله دیگر موضوعات مورد توجه این تفاهم نامه برشمرد.

وی تاکید کرد: شیوه نامه اجرایی معاضدت حقوقی و قضائی ایثارگران از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به دادگستری استان‌ها ابلاغ شده که باید به شکل دقیق و کامل اجرایی شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: تنظیم درخواست، اظهارنامه، دادخواست و شکایت منطبق بر مقررات و مشاوره حقوقی و قضائی از جمله برخی خدمات قضائی و حقوقی قابل ارائه به ایثارگران محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400653

مهمترین اخبار ایران و جهان: