نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:11

پایان سرقت‌های سریالی منزل در مناطق شمالی شهر کرج

کرج- جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری سه سارق حرفه‌ای منزل که اقدام به ۲۰ فقره سرقت از منازل شهروندان در مناطق جهانشهر، رجایی شهر و باغستان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد نادربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در مناطق جهانشهر، رجایی شهر و باغستان کرج با شیوه و شگرد یکسان از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶، رسیدگی به پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان محول شد.

وی اضافه کرد: در ابتدا با تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در یک گروه ۳ نفره با استفاده از یک خودرو پژو ۲۰۶ پلاک مخدوش در ساعات پایانی شب منازل خالی از سکنه را شناسایی با روش‌های بالکن روی و تخریب توپی درب خانه‌ها اقدام به سرقت اقلام با ارزش شهروندان می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز افزود در ادامه با تجزیه و تحلیل حرکات متهمان، با گشت زنی محسوس و نامحسوس در مناطق وقوع سرقت در نهایت یکی از متهمان در هنگام سرقت شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات ابتدایی منکر انجام هرگونه سرقت بود، اظهار داشت: این شخص به محض دیدن مستندات غیر قابل انکار کارآگاهان لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت منزل در مناطق رجایی شهر، جهانشهر و باغستان کرج با همدستی ۲ نفر دیگر از سارقان سابقه‌دار اعتراف کرد.

سرهنگ نادربیگی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی برای دستگیری همدستان متهم مشخص شد که این افراد به جرم سرقت توسط پلیس آگاهی فرماندهی تهران بزرگ دستگیر شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه همه مالباختگان این پرونده‌ها شناسایی و به همراه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده‌اند، یادآور شد: شهروندان می‌توانند با تجهیز ساختمان‌های خود و دوربین مدار بسته از وقوع سرقت‌های مشابه پیشگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433797

مهمترین اخبار ایران و جهان: