نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:14

امام حسین (ع) کانون وحدت آزادگان جهان است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: امروز راه و منش امام حسین(ع) سرمشق تمامی آزادگان جهان است و آن بزرگوار کانون وحدت آزادگان جهان و تمدن ساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری‌زاد امام‌جمعه موقت شهرستان ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و هفتاد و دو یار باوفایش اظهار داشت: عزاداری‌ برای حضرت اباعبدالله الحسین قدرت نرم اسلام و شیعه در برابر تمامی توطئه‌های فرهنگی دشمنان است و این آیین حکیمانه‌ترین روش برای بیان و بقای حقیقت نهضت امام حسین است.

وی ادامه داد: امروز راه و منش امام حسین(ع) سرمشق تمامی آزادگان جهان است و آن بزرگوار کانون وحدت آزادگان جهان و تمدن ساز است.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی عنوان داشت: در دنیای کنونی دین مبین اسلام به شدت در حال گسترش و‌ شکوفایی و جمعیت مسلمانان رو به افزایش است و همین امر سبب عصبانیت مخالفان اسلام شده است. که این هتک حرکت ناشی از همین عصبانیت آنها است اما بدانند که نمی شود در مقابل حق و صراط مستقیم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری زاد با بیان اینکه عاشورا فریاد بیکرانی از ارزشهای والای انسانی و معارف بشری را در خود جای داده است، افزود: عاشورا مفسر انسان است؛ در روز عاشورا امام حسین(ع) و یارانش خود را فدای هدایت اسلام کردند.

وی با بیان اینکه قیامتی در نیم روز عاشورا برپا شده و درس‌های زیادی از آن می‌توان فرا گرفت، افزود: عاشورا، اقیانوسی از معارف توحیدی و دریایی از ارزش‌های انسانی را در بر خود جمع کرده بود.

 امام جمعه موقت ارومیه گفت: امام حسین(ع) نشانه حق بود و یارانش لحظه‌ای از همراهی با این امام معصوم کوتاه نیامدند اما انسانهای مسخ شده‌ای نیز بودند که نتوانستند این نشانه حق را ببیند و با خوی درنده و وحشی خود به جنگ با حق برخاستند.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه سیدالشهدا الگویی جاودانه در مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم است، تصریح کرد: عزت و شرف حسینی تا قیامت ماندنی است.

وی با اشاره به کلید پیروزی ملت ایران گفت: مجد و شرف ملت ایران قرن‌ها ادامه دار خواهد بود چرا که این صراط به اهل بیت و سالار شهیدان متصل بوده و دشمنان اسلام نیز با اطلاع از این موضوع هراس دارند.

انتهای پیام

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412853

مهمترین اخبار ایران و جهان: