نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:54

قیام امام حسین(ع) حرکتی سیاسی و اجتماعی بود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: قیام امام حسین(ع) حرکتی سیاسی و اجتماعی و مطابق تعالیم اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری ظهر امروز در نماز جمعه بجنورد که در شبستان امام‌زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: واقعه کربلا و عاشورا سراسر درس و عبرت برای زندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: این حرکت تاریخی جبهه حق از باطل را جدا کرد و مردم اسلام واقعی را از قیام امام حسین (ع) شناختند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در آموزه‌های دینی به موضوع ولایت بسیار تاکید شده است، گفت: امامت در اسلام همانند ناخدایی است که کشتی را به سر منزل مقصود هدایت می‌کند به گونه‌ای که اگر انسان‌ها سوار کشتی بدون ناخدا شوند هیچگاه به ساحل نجات نخواهند رسید.

وی افزود: پیامبران و امامان معصوم نیز همچون ناخدایی هستند که بندگان مؤمن را به مقصد اصلی می‌رسانند.

نوری گفت: بی تردید اگر پیرو واقعی ارزش‌های دینی و ارزش‌های والای امام حسین (ع) باشیم مسیر سعادت بسیار هموار خواهد شد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) حرکتی هدفمند بود، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در برابر طاغوت زمانه اش ایستاد و با قیام خونین خود حرکتی کاملاً سیاسی، اجتماعی و هماهنگ با روح تعالیم اسلامی را انجام داد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه دنیا محلی برای امتحان انسان‌ها است، گفت: برخی در این دنیا با ثروت و برخی نیز با مسؤولیت مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند اما خوشبخت کسی است همواره پیرو واقعی ارزش‌های دینی باشد و خدمت به مردم در اولویت کارهای آن قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412697

مهمترین اخبار ایران و جهان: