نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 17:29

لزوم توجه به فضای مجازی برای معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان

فرمانده سپاه سلمان گفت: فضای مجازی یک فرصت بزرگ است که باید از آن به درستی استفاده کرد، اگر از ظرفیت ارزشمند فضای مجازی به درستی استفاده کنیم قطعا می توانیم کاستی ها و کوتاهی ها را بر طرف نماییم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز در کارگاه آموزشی رسانه و فضای مجازی که در زاهدان برگزار شده بود، اظهار داشت: ابزار رسانه از بدو پیدایش تا کنون به عنوان یک موتور محرکه پیشران در همه جوامع بشری نقش مهمی را ایفا نموده است.

وی افزود: عرصه هایی که بستر فضای مجازی توانسته در آن نقش ایفا نماید بسیار متفاوت است که شامل خلق موقعیت شغلی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، تقویت بهره وری در سایه اقتصاد دیجیتال، رشد علمی، ارتقاء سطح فرهنگ جامعه، امنیت و آرامش جامعه، استحکام و پویایی نظام سیاسی و ترمیم شکاف های اجتماعی می شود.

شفائی تصریح کرد: در کشور ایران نیز ما در بسیاری از حوزه های علمی پیشرفت داشتیم و در برخی نیز به قله های دانش دست پیدا کردیم؛ اما متأسفانه در زمینه فضای مجازی به یک مصرف کننده صرف تبدیل شده ایم.

وی افزود: ما باید با بهره مندی از این ظرفیت بزرگ مسائلی را که در کشور با آن ها وبرو هستیم حل نماییم. فضای مجازی می تواند ایران را به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان تبدیل نماید.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: ما در استان ظرفیت های عظیمی در زمینه اقتصاد داریم که فضای مجازی می تواند موتور محرک آن باشد.

شفائی تصریح کرد: فضای مجازی در زمینه امنیت می تواند بستری مناسب برای نقش آفرینی باشد و این بستر می تواند در زمینه امنیت و آرامش روانی جامعه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: فضای مجازی می تواند شکاف های اقتصادی را بر طرف نموده و در زمینه رشد معیشت جامعه تاثیرگذار باشد؛ فضای مجازی یک فرصت بزرگ است که باید از آن به درستی استفاده کرد، اگر از ظرفیت ارزشمند فضای مجازی به درستی استفاده کنیم قطعا می توانیم کاستی ها و کوتاهی ها را بر طرف نماییم.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: در زمینه سواد رسانه باید تلاش نماییم تا همه مردمان عزیزمان آگاهی لازم را پیدا نمایند؛ ضرورت دارد تا در این زمینه با همتی بلندتر و با همدلی و هم افزایی بیشتر قدم برداریم.

شفائی خاطرنشان کرد: ما باید در زمینه تولید محتوا با شناخت سلیقه همه مردم اعم از زن و مردم و کودک و بزرگسال اقدام نماییم. قطعا ابزار فضای مجازی می تواند در چالش های روبروی کشور کمکی بزرگ برای ما باشد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569597

مهمترین اخبار ایران و جهان: