نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 09:19

پیام یک حماسه در قلب لندن

تظاهرات لندن، نقطه آشکارساز گذار از روایت‌سازی سیاستمداران و رسانه‌های غربی در قبال جنگ غزه محسوب می‌شود.

فارس پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: دیروز خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در لندن به کانون‌ جوش و خروش صدها هزار نفر در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تبدیل شد. در حالی که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس و سران احزاب محافظه‌کار،کارگر و لیبرال دموکرات نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از این خیزش ضدصهیونیستی به کار گرفته بودند، در نهایت پازلی تحت عنوان «شنبه خشم» در لندن شکل گرفت.

تظاهرات لندن، نقطه آشکارساز گذار از روایت‌سازی سیاستمداران و رسانه‌های غربی در قبال جنگ غزه محسوب می‌شود؛ جایی که تکنیک‌های تبلیغاتی دشمن یکی پس‌ازدیگری در میان غریو رسای حمایت ازفلسطین هضم وابطال شد. مترادف‌سازی صهیونیسم‌ستیزی با یهودستیزی و جرم انگاری دفاع از کودکان غزه توسط شرکای اروپایی رژیم‌صهیونیستی، نه تنها راه به جایی نبرده، بلکه فطرت پاک و وجدان انسان‌ها را در دفاع از ملتی مظلوم و بی‌پناه بیدارتر کرده‌ است. این روزها همه ملت‌های دنیا اقدامات تحسین برانگیز و بسیار ارزشمندی را در حمایت از ملت فلسطین صورت داده‌اند. در حالی که بیش از یک‌ماه از آغاز جنگ سپری شده، لحظه به لحظه بر دامنه و عمق این بیداری عظیم افزوده می‌شود. تظاهرات لندن شاهدی محکم دال بر جمله معروف سید مقاومت است : زمان به ضرر صهیونیست‌ها پیش می‌رود.

علاوه بر موفقیت‌های میدانی رزمندگان مقاومت در غزه و لبنان، در بعد فرامتنی، محیطی و جهانی نیز شاهد رقم خوردن چندین طوفان‌الاقصی دیگر هستیم. طی سال‌های اخیر، رژیم اشغالگر قدس از طریق موسسات غیردولتی و امنیتی اروپایی و آمریکایی، نفوذ فرهنگی قابل توجهی را در نقاط گوناگون دنیا صورت داده و درصدد تغییر ذائقه و رویکرد افکار عمومی دنیا نسبت به ماهیت اشغالگرایانه و متوحش خود برآمده ‌است. دولت‌های اروپایی و آمریکا در این روند وقیحانه با تل‌آویو و موساد همراه شده‌اند اما این مهندسی پیچیده غربی ــ صهیونیستی به یک نقطه آشکارساز ختم شده است: شکست و تباهی دشمن.

تحولات شناختی اخیر در سراسر دنیا موضعگیری قاطعانه ملت‌های گوناگون در تقابل با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، بار دیگر نشان می‌دهد ما با نوعی صهیونیسم‌ستیزی گسترده و مستمر در دنیا مواجه هستیم که قطعا هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد و با گذشت زمان، شاهد گسترش کمی و کیفی آن خواهیم بود. در غیاب تشکیلات خودگردان و سران کشورهای عربی که سکوت وقیحانه و منفعلانه‌ای را در برابر صهیونیست‌ها اتخاذ کرده و صرفا شاهد و ناظر نسل‌کشی نتانیاهو و همراهانش در نوار غزه هستند، ملت‌های جهان آگاهانه و مسئولانه در این آوردگاه به پا خاسته‌اند. قطعا این بار نیز سرنوشت ماجرا یکسان خواهدبود: شکست نهایی رژیم اشغالگر قدس در میدان نبرد با جبهه مقاومت و پرداخت هزینه این شکست از سوی حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568853

مهمترین اخبار ایران و جهان: