نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:37

تاکید ایتالیا بر حفظ ثبات و امنیت در لبنان

نخست‌وزیر ایتالیا در بحبوحه درگیری‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، با همتای لبنانی تماس تلفنی برقرار و بر تعهد رُم به برقراری امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا عصر دوشنبه به وقت تهران در تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان بر تعهد رم به  حفظ امنیت و ثبات در لبنان در بحبوحه درگیری بین نیروهای حماس با قوای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری ایتالیا، ملونی در گفت‌و‌گو با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان بر اراده ایتالیا برای ادامه کمک به امنیت و ثبات لبنان در شرایط حساس پیش آمده تاکید کرد.

نخست‌وزیران ایتالیا و لبنان همچنین درباره تحولات اخیر در منطقه گفت‌وگو کردند. ملونی در گفت‌‌وگو با میقاتی بر رفع تنش زدایی سریع  و اجتناب از گسترش درگیری تاکید و هشدار داد  که تشدید درگیری عواقب غیرقابل محاسبه برای منطقه خواهد داشت.

در تحولی دیگر و همزمان با ادامه درگیری نیروهای حماس با قوای رژیم صهیونیستی، ارتش لبنان از شهروندان این کشور خواسته که نهایت احتیاط و مراقبت را داشته باشند و به مناطق مجاور مرز نروند.

منابع خبری عصر امروز (۱۷ مهر) از درگیری و تیراندازی میان افراد مسلح ناشناس و نظامیان اشغالگر قدس در شمال فلسطین اشغالی و در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

شبکه الجزیره به نقل از ساکنان مرزی جنوب لبنان گفت که صدای تیراندازی و انفجار در نزدیکی روستای «الضهیره» به گوش می‌رسد. یک منبع امنیتی لبنان نیز به این شبکه گفت افراد مسلحی که با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند، از اعضای حزب الله نیستند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «افرادی از جنوب لبنان با عبور از موانع مرزی وارد خاک ما شده‌اند و ارتش اسرائیل نیز از ساکنان شهرک‌های نزدیک مرز لبنان خواسته است درب خانه‌هایشان را قفل کنند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533409

مهمترین اخبار ایران و جهان: