نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 09:35

آسمانی آبی کلانشهر کرمانشاه در دمای زیر صفر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوا در کلانشهر کرمانشاه به 2 درجه زیر صفر رسیده است.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص وضعیت هوای استان طی هفته جاری، اظهار کرد: طبق تحلیلی که از نقشه‌ها داشتیم، هوای استان تا فردا کمی تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با رشد ابر خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا پایان هفته به تناوب امواج کوتاهی در جو منطقه عبور خواهد کرد که این شرایط علاوه بر افزایش ابر و گاهی اوقات وزش باد ملایم ممکن است طی ساعاتی از روز جمعه بارش‌های پراکنده‌ای را عمدتا برای مناطق کوهستانی استان به همراه داشته باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به لحاظ وضعیت دمایی؛ امروز و فردا به تدریج دمای هوا افزایش خواهد یافت و از روز دوشنبه تا پایان هفته به‌طور نسبی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دمای کلانشهر کرمانشاه طی شبانه‌روز گذشته بین حداقل ۲ درجه زیر صفر و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است، گفت: در این بازده زمانی سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، سومار و خسروی با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرستان کنگاور با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به‌عنوان سردترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605997

مهمترین اخبار ایران و جهان: