نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:44

استکبارستیزی مهمترین شعار دانش آموزان کوهچنار در 13 آبان

همزمان با یوم الله ۱۳ آبان، اقشار مختلف مردم شهرستان کوهچنار با حضور گسترده در راهپیمایی، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه، ضرورت اتحاد در مقابل استکبار را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوهچنار در مراسم راهپیمایی گرامیداشت ۱۳ آبان با تبربک روز دانش آموز و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا بیان داشت: ۱۳ آبان نه تنها یک روز تاریخی بلکه یک نمادی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است و از جهات مختلف این روز اتفاقات بزرگی که در این روز رخ داده دارای اهمیت های زیادی است.

وی با اشاره به این رویدادهای تاریخی هفته بسیج دانش آموزی از جمله تبعید حضرت امام خمینی (ره) توسط رژیم طاغوتی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شهادت شهید حسین فهمیده و ... بیان داشت: هر کدام از این رخدادهای درس های بزرگی دارد که باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

هاشمی با تاکید مجدد بر لزوم تببین این رخدادهای تاریخی برای نسل جوان گفت: امروز وظیفه همه ماست تا قدردان خون شهدا باشیم که برای دفاع از انقلاب و کشور ایستادند و جانفشانی کردند و در رخدادهای مختلف دوران انقلاب بویژه در جنگ تحمیلی شهدای دانش آموز زیادی را تقدیم کرده ایم.

فرماندار با اشاره به توطئه های دشمنان اظهار داشت: امروزه دشمن از همه ظرفیت ها استفاده میکند تا به کشور ضربه بزند لذا باید دانست جنگ و توطئه های دشمنان همچنان علیه کشور وجود دارد و باید دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور نسبت به مسایل روز آگاه باشند و فرهنگیان عزیز نیز باید شرایط‌ گذشته، کنونی و آینده کشور را برای دانش آموزان تبیین نمایند.

هاشمی در بخشی از سخنان خود نیز به جنایات های رژیم صهیونیستی و بمباران خانه ها، مدارس و بیمارستان غزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه نسل کشی در غزه را شاهد هستیم و بازهم می بینیم دانش آموزان و نوجوانان و کودکان فلسطینی زیادی توسط اسرائیل به شهادت رسیده اند و امروزه در جهان نفرت نسبت به رژیم صهیونسیستی و حامی آن یعنی آمریکا به وجود آمده است و انشاله ثمره خون های شهدا و این بیداری که در جهان ایجاد شده است، پیروزی محور مقاومت و آزادی قدس شریف باشد.

همچنین در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان روح الله خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت کوهچنار بیان داشت: خوشبختانه امروز شاهد حضور گسترده دانش آموزان و مردم در گرامیداشت این روز و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و تاکید بر مبارزه با استکبار جهانی بوده ایم.

وی با تاکید بر لزوم دست آوردهای انقلاب گفت: خوشبختانه به برکت دانش آموزان و دانشجویان کشور همواره در دهه های مختلف انقلاب شاهد شکوفایی های علمی متعددی بوده ایم ودر عرصه های مختلف دست آوردهای زیادی داشته اند و انشالله با این شور و شعور و ایمان دانش آموزان در اینده نیز شاهد موفقیت های روز افزون کشور عزیزمان خواهیم بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560853

مهمترین اخبار ایران و جهان: