نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 11:13

بلاتکلیفی پروژه قره‌پیری و بودجه‌ای که دیر تأمین می‌شود

پروژه قره‌پیری موجب اتصال شهر صدرا به شیراز می شود که عملیات اجرایی این پروژه پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، حال از سوی شهرداری شیراز به دلیل نبود بودجه متوقف شده است و انتظارها برای شروع عملیات مجدد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاده قره پیری که موجب اتصال شهر صدرا به شیراز می شود حالا با مشکل کمبود و نبود اعتبار رو به رو است پروژه ای که چند ماه گذشته به گفته مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس پیشرفت خوبی داشته اما اکنون متوقف شده است و زمان مشخصی برای افتتاح ندارد.

مدیرکل دفتر فنی استاندهری فارس عنوان کرده بود که روند احداث و تکمیل این پروژه نیازمند کمک ضروری شهرداری شیراز است.

در این راستا رئیس کمسیون عمران شورای شهر صدرا در گفتگو با خبرگزاری فارس با تأکید به اینکه این جاده ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: ماشین های سبک و سنگین در آن رفت و آمد دارند و ۴/۵ کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی شهرداری شیراز است، جلساتی برای حل این مشکل گرفته شده اما بازخوردی نداشته است.

توقف پروژه قره پیری از سوی شهرداری شیراز به دلیل نبود بودجه

زارع اظهار داشت: درخواست شهردار شیراز این بوده است که قسمتی از شهر را وارد محدوده کنند و در قبال تفکیک این اراضی هزینه این ۴/۵ کیلومتر کنند اما این هم محقق نشد. 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا در ارتباط با توقف پروژه قره پیری ادامه داد: در حال حاضر کار از سمت شهرداری شیراز کاملا متوقف است و تا به حال از سوی شهرداری شیراز هیچ اقدامی انجام نشده است.

زارع در ارتباط با هزینه این پروژه گفت: هزینه ای که برآورد کرده اند چیزی حدود دو همت پول است.

قلب ورودی شهر صدرا نیازمند تامین بودجه 

وی در ارتباط با آغاز عملیات پروژه اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است ، در این پروژه ۸۰ ماشین آلات به طور همزمان کار می کند و پیمان کار نیز جهاد نصر است، در آینده این جاده به قلب ورودی شهر صدرا تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های اولیه این پروژه تا سال ۱۴۰۴ بود که با اتفاقات پیش آمده تاریخ دقیقی ندارد.

در ادامه این مطالبه خبرگزاری فارس به گفت و گو با محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز پرداخت. 

وی با بیان اینکه از ۱۰ کیلومتر مسیر قره پیری حدود ۴/۳ کیلومتر آن در شیراز و بقیه در محدوده شهر صدرا است اظهار داشت: قسمتی که در محدوده و حریم شهر شیراز است طبق آخرین صورت جلسه ای که شد قرار بر این شد که از طریق بودجه دولتی برنامه بودجه تملک شود که مبلغ بسیار قابل توجه ای است در جلسات مختلف بیان شده و قرار شده است به روش های مختلف بودجه تامین شود.

بودجه پروژه قره پیری معادل بودجه عمرانی شهرداری شیراز در یک سال 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: این بودجه به قدری تملک آن زیاد است که معادل می شود با کل بودجه های عمرانی ما در یک سال به همین دلیل پیشنهاد شده است از روش هایی اقدام شود که جبران هزینه های شهرداری نیز باشد و مورد پذیرش هم قرار گرفته و در سفر ریاست جمهوری نیز مطرح شد.

شهرداری شیراز نیازمند کمک برای عملیاتی کردن پروژه قره پیری 

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که شهرداری نباید انجام دهد به دلیل اینکه بر اساس صورت جلسه، شهرداری نباید انجام دهد و دولت و برنامه بودجه باید کار انجام دهند و اگر قرار است شهرداری شیراز کار را بر عهده بگیرد حتما باید به شهرداری کمک شود تا کار انجام شود. 

امین در آخر یادآور شد: اجرا و تملک با ما نیست و اجرا و تملک با شرکت عمران صدرا است ؛ بر اساس آخرین صورت جلسه مشترک میان تمامی دستگاه های استان تملک به عهده شهرداری شیراز نیست و به عهده دولت است.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است اما با گذشت سه الی چهار سال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پروژه متوقف شده است ، پیش بینی شده بوده است تا سال ۱۴۰۴ این پروژه تمام شود اما با این حساب زمان دقیقی برای اتمام پروژه تعریف نشده است.

شرکت عمران صدرا اظهار دارد که شهرداری شیراز عملیات اجرایی خود را آغاز نکرده است و پروژه از سوی شهرداری شیراز متوقف شده است و شهرداری شیراز نیز با مشکل کمبود بودجه رو به رو است و این پروژه در بلاتکلیفی قرار دارد.
 

گزارش از:  آیسا صادقی

انتهای پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555053

مهمترین اخبار ایران و جهان: