نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 12:44

تنش‌ آبی مرکز کهگیلویه وبویراحمد به همت آب و فاضلاب رفع می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج با وجود دارا بودن منابع گسترده آبی جزء نقاطی از استان است که با تنش آبی و گاهاً در برخی روزها با قطعی برنامه ریزی شده روبرو می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امید صالحی گفت: بخش زیادی از مشکلات آب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نه به واسطه کمبود منابع آبی که بخاطر عدم پیش بینی و ایجاد مخازن ذخیره آب متناسب با افزایش جمعیت به ویژه در حواشی شهر یاسوج و عدم توسعه خطوط انتقال و شبکه و البته فرسودگی‌ها حادث شده است که البته باید به واسطه این ایرادات و بایدهایی که نشده از مردم عذرخواهی کنیم.

وی گفت: وقتی آمدم به واسطه شناسایی همین مشکلات تصمیاتی اخذ و پروژه هایی مد نظر قرار گرفت که حداقل آغازگر مسیر خروج یاسوج از بن بست آبی باشد.

صالحی به بخشی از پروژه های در حال اجرا اشاره و بیان کرد: نشت گیری مخازن یاسوج و روستاهای اقماری، انتقال خط از چاه ترمینال قدیم تا مخزن تپه آب، پروژه خط انتقال چاه شماره یک مادوان، احداث مخزن و چاه برای مناطق گوشه و مزدک و...، گندزایی و محصور سازی پروژه های آب بخشی از پروژه های ما با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه اصلاح و توسعه شبکه‌ها نیز در مناطق شاهد، گلستان‌ها، ۴۵ متری شرف آباد و کوچه‌های اطراف، بلوار بویراحمد، باهنر و سعدی، زمین‌های واگذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش، شهرک امام حسین، زیرتل و کوی شهرداری، باقرخان و فرعی‌های توحید و همچنین لکه گیری و آسفالت بخش زیادی از مناطق اصلاح شده با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان و برای جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر از مردم یاسوج پروژه هایی در حال اجرا است که برخی ها نیز 100 درصد تکمیل شده است.

صالحی به برخی پروژه‌های تکمیل شده در یکسال اخیر بویراحمد اشاره و عنوان کرد: تکمیل مخزن مادوان، اصلاح و توسعه بخشی از شبکه های آب یاسوج، آبرسانی به روستاهای گردنتل، اسکندری و گردوه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و اجرای 16 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و 5000 متر مکعب مخزن بخشی از اقدامات ما بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود شرایط دسترسی پایدار مردم مرکز استان به آب شرب پایدرا مد نظر داریم، اکنون برای مناطق سروک، شهرک‌های ولایت و الغدیر نیز چاه هایی در دست حفاری و تجهیز داریم، آبگیر تصفیه خانه آب یاسوج نیز تکمیل و با رفع نقص‌های جزئی مانده برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در یاسوج آب شرب پایدار را به مردم می‌رسانیم. 

این مسوول تصریح کرد: این اقدامات با حمایت‌های خوب استاندار محترم استان که شبانه روز پیگیر وضعیت آب شرب مردم هستند و البته دوستان در حوزه های مالی و بودجه استان در حال تحقق است و نتیجه آن عبور از بحران در یاسوج خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550009

مهمترین اخبار ایران و جهان: