نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 08:51

کاهش محسوس ذخایر خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه با کاهش محسوس ذخایر خونی مواجه هستیم، گفت: به گروه‌های خونی O مثبت ، Oمنفی و A مثبت و A منفی نیاز مبرم داریم.

عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: اهدای خون به معنی اهدای زندگی دوباره به جان بیمارانی است که نیازمند خون هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز مبرم به گروه‌های خونی O مثبت ، Oمنفی و A مثبت و A منفی در مازندران داریم، افزود: با فرارسیدن فصل سرما معمولا مراجعه برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند؛ این درحالی است که مصرف خون در مراکز درمانی همیشگی و  به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر با کاهش محسوس ذخایر خونی مواجه هستیم، اضافه کرد: از هم استانی‌هایی که توان اهدای خون دارند می‌خواهیم در این روزها با مراجعه به مراکز اهدای خون استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند و به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

محمدی فیروزجایی به وجود حدود ۱۴ هزار بیمار خاص در مازندران اشاره کرد و گفت: به‌دلیل دریافت مستمر خون از سوی بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، سرطانی و حتی تصادفی‌ها در سطح استان، انتظار داریم شهروندان نوع دوست مازندرانی اهدای مستمر خون خود را در اولویت قرار دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613909

مهمترین اخبار ایران و جهان: