نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 15:15

آخرین وضعیت استان ایلام در پی بارش‌ها

بارش های باران پاییزی در نقاط مختلف استان ایلام از شب گذشته آغاز و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، از شب گذشته بارش های باران پاییزی در نقاط مختلف استان ایلام آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام هواشناسی میزان بارش ها ۲۴ ساعت اخیر تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز، منطقه گنجوان ایلام با بیش از ۶۶ میلی متر بیشترین میزان بارش را ثبت کرده است.

آبگرفتگی مسیرهای عبوری موجب کندی رفت و آمدها و همچنین ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه در خیابان های اصلی و فرعی شهر ایلام شده است.

 محمد سلطانی مدیر روابط‌ عمومی شهرداری ایلام ظهر دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از شب گذشته به آسمان استان و ایجاد سیل و آبگرفتگی معابر در سطح شهر ایلام تاکنون تعداد ۵۳ مورد آب‌گرفتگی عملیات اضطراری از قبیل آب‌گرفتی معابر و منازل، پارکینگ های منازل و خرابی آسانسور توسط نیروهای امدادی آتش‌نشانی در شهر ایلام رفع شده‌ است.

 همچنین یک نفر از شهروندان ایلامی گرفتارشده در سیل‌بند بلوار آزادی شهر ایلام توسط مردم نجات یافت.

تقاطع پیام نور، میدان میلاد، دانشگاه آزاد، خیابان‌های منتهی به میلاد و منطقه هانیوان در اثر بارش‌ها دچار مشکل شدند که این مشکلات توسط تعداد ۵٠٠ نفر از نیروهای خدمات شهری، فضای سبز، مدیریت بحران و دیگر دستگاه های خدمات رسان رفع‌ شده است.

باراش باران در برخی نقاط استان ایلام با طوفان همراه بود و خسارات جزئی به این مناطق وارد کرده است.

علی عباس شفیعی فرماندار مهران نیز در این ‌رابطه گفت: با ورود موج بارشی به آسمان استان ایلام و شهرستان مهران در شبانه‌روز گذشته در شهر مهران ۱۲ میلی‌متر بارش و بخش صالح‌آباد از توابع این شهرستان ۵۲ میلی‌متر بارش ثبت شده است. 

فرماندار مهران ادامه داد: سرعت وزش باد بین ۴٠ تا ۵٠ کیلومتر در ساعت باعث شکستگی تعدادی از درختان سطح شهر شد.

بر اساس اعلام هواشناسی بارش ها با تمام قدرت در سطح استان ایلام تا ظهر امروز تداوم دارد و  محور بارش ها بیشتر از ظهر امروز به سمت جنوب شرق استان ایلام کشیده می شود.

لطیف صادقی فرماندار ویژه و رئیس ستاد بحران دهلران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تا ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه کمتر ۱۵ میلی متر بارندگی داشتیم و خسارت چندانی تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: باتوجه به احتمال افزایش سیلاب در معابر شهری دهلران لذا از شهروندان عزیز تقاضا دارم که خودروهای سبک را در میان پارکینگ و یا حیاط منازل پارک کنند و از تردد غیر ضرور در سطح شهر و سایر مناطق پرهیز کنند.

 از داده های هواشناسی چنین استنباط می‌شود که از عصر امروز و امشب نزولات جوی بیشتر خواهد شد و قطع و یقین معابر و مسیل‌های جنوب شهر دچار طغیان خواهد شد. 

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با توجه به بارش های شب گذشته و امروز تاکنون هیچ‌گونه انسدادی از مسیرهای مواصلاتی استان گزارش نشده است.

 وی افزود: در مسیرها ریزش هایی صورت گرفته که با تلاش همکاران راهداری از انسداد این مسیرها جلوگیری شده است.

از طرفی طی اطلاعیه ای که آبفا منتشر کرد: اعلام شد که با توجه به بارش شدید باران و بالا رفتن کدورت آب چشمه گل گل، برداشت آب از این چشمه متوقف شده است، برای عصر امروز دوشنبه آب مناطق بانبرز، ۲۴متری، بلوار سیدالشهدا، ۲۲بهمن، خیابان آیت اله حیدری، خرمشهر، نوروزآباد، فرودگاه سابق، مصلی، بلوار آزادی، کشوری، بلوار شهید بهشتی، بلوار خرم رودی‌، بلوار جمهوری، بلوار اصناف و بلوار خبرنگار با افت فشار یا قطعی آب مواجه می شوند.

با اعلام مدیریت بحران ایلام با توجه به شدت بارندگی مدارس نوبت صبح و عصر استان غیر حضوری اعلام شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578853

مهمترین اخبار ایران و جهان: