نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 10:58

برنامه‌های ترویج معارف اسلامی در سمنان تقویت می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی استان سمنان و مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در جریان سفر سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم به سمنان، تفاهم‌نامه همکاری بین سیدمحمدصادق میرباقری، مدیرعامل این مؤسسه و علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان امضا و تبادل شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این مراسم با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نمایندگی مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم در استان سمنان گفت: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود طرفین، شناسایی عرصه‌های همکاری، ایجاد همکاری و ارائه خدمات در جهت گسترش و ترویج معارف اسلامی مبتنی بر معارف و آموزه‌های قرآن و عترت منعقد شده است.

منصفی‌راد افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و در راستای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی با تکیه بر معارف و آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (ع) و به‌منظور تربیت نسل‌های انقلابی و اسلامی و جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود طرفین، تفاهم‌نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی واحد استان سمنان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی منعقد شده است.

وی ادامه داد: همکاری مشترک در تولید دانش و اسناد علمی و پژوهشی شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتب مرتبط با حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مورد توافق (علوم قرآنی و مطالعات بین‌رشته‌ای دینی)، توسعه همکاری‌های مشترک در سطح ملی و بین‌المللی، ارائه دوره‌های مؤسسه به اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف استان سمنان، تولید و ارائه دروس و دوره‌های آموزشی با موضوعات جدید و موردنیاز جامعه هدف و... ازجمله موضوعات مهم این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک در استان سمنان و در سطح ملی برای اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزی و سایر اقشار هدف، همکاری در برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآنی و ارتقای توانمندی‌های اساتید و معلمان معارف اسلامی و طلاب با موضوعات اسلامی (سلسله دوره‌های 40 روز تمرین بندگی، سبک زندگی، عقاید قرآنی، تاریخ معصومین. خانواده قرآنی، انس با قرآن کریم، احکام قرآنی، مهارت‌های تربیت کودک و ...) و همکاری در تدوین دوره‌های ویژه مهارت‌افزایی تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان و... از سایر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

منصفی‌راد از صدور مجوز شعبه استانی مؤسسه بنام جهاد دانشگاهی استان سمنان در این تفاهم‌نامه همکاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان سمنان اخذ شده است و شعبه استانی این مؤسسات در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگی مؤسسات فرهنگی قرآنی نور المجتبی (ایمانور)، بیت‌الاحزان و منتظران منجی که در سطح کشور فعالیت‌های ارزشمندی دارند، در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود و خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهند داد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551009

مهمترین اخبار ایران و جهان: