نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 18:21

آغاز همایش منطقه‌ای علمای اهل سنت غرب کشور در ارومیه

همایش منطقه ای علمای اهل سنت غرب کشور با موضوع« نقش روحانیت در نظم نوین جهانی» در ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، همایش منطقه ای علمای اهل سنت غرب کشور با موضوع« نقش روحانیت در نظم نوین جهانی» در ارومیه آغاز بکار کرد.

در افتتاحیه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه اظهار داشت: در حال حاضر مسئله اصلی که امت اسلامی موضوع فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به غزه است که دل همه مسلمانان و مردم جهان که فطرت انسانی آن‌ها از بین نرفته را به درد آورده و عکس‌العمل نشان می‌دهند. 

وی با بیان اینکه در بحث طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی به تعبیر مقام معظم رهبری، ضربه ای غیرقابل ترمیم غیر محتمل شده است، ادامه داد: این رژیم سال‌های سال ادعا می‌کرد که کسی توان مقابله با قدرت و نیروی نظامی آن را ندارد و ادعای اشراف اطلاعاتی دقیق بر منطقه داشت، که این عملیات با عده‌ای شبه نظامی توانست این ضربه مهلک را به این رژیم توخالی بزنند و هیمنه پوشالی رژیم صیونیست را بشکند.

 قریشی افزود: رژیم صهیونستی از این موضوع به شدت دیوانه شده و نمی‌داند چگونه شکست عظیم خود را جبران کند و نخواهد توانست جبران کند و لذا برهمین اساس به مردم مظلوم غزه حمله می‌کند. 

وی ادامه داد: رژیم غاصب قدرت حمله زمینی ندارد و در بمباران افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان را از بین می‌برد و بیش از چهار هزار کودک را کشتن افتخاری نیست و افتخار آن است که مردانه جلو بیاید و بجنگد که رژیم صهیونیست توانایی مردانه جنگیدن را ندارد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بر همه ما مسلمانان، علما و انسان‌ها لازم است با صدای بلند و در حد توان با فریاد غریو حمایت از مظلومان را سر دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در قرآن فرموده:« کسی که ندای کمک‌خواهی انسان مظلومی را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست» پس بر ما واجب است برای حمایت از مستضعفان وارد میدان شده و این امر را نشر دهیم.

 وی عنوان کرد: رژیم صهیونیست به تنهایی جنایت‌ها را انجام نمی‌دهد بلکه آمریکا و اذناب آن از صهیونیست حمایت می‌کنند و نباید چهره غربی‌ها ما را فریب دهد. 

امام جمعه ارومیه افزود: سستی و سکوت در برابر آدم‌کشی رژیم غاصب قابل پذیرش نیست و در برابر خدا باید پاسخگو بود و به زودی با مقاومت حماس و حمایت مسلمانان و وجدان‌های بیدار جهانی این غده سرطانی حذف خواهد شد و مسلمانان به پیروزی بزرگ خواهند رسید.

پایان خبر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563553

مهمترین اخبار ایران و جهان: