نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 13:33

کنگره ملی شهدای آذربایجان‌شرقی هر 5 سال یک‌بار برگزار می‌شود

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، این کنگره به صورت 5 سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن دارند، ۱۰ هزار شهید در استان اسوه‌های مقاومت در استان هستند که فرهنگ شهادت را گسترش داده‌اند. 

وی با بیان اینکه همان‎طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: این کنگره طبق دستورات رهبر معظم انقلاب بوده است که فرمودند فرهنگ شهادت و مقاومت را در جامعه بگسترانید  و نسل جوان را با شهدا و فرهنگ مقاومت آشنا کنید. 

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: نهضت کنگره از سال پیش آغاز شده و از دور دسترس‌ترین روستاها تا مرکز شهر با اجلاسیه‌هایی برگزار شد. 

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ارتقای فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان با این دلاورمردان است، گفت: در این خصوص ده‌ها سرود، مستند، وصیت‌نامه‌ها، موشن گرافی و غیره تولید شد.

عباسقلی‌زاده گفت: ما در این خصوص مستندات خام زیادی داریم که به صورت ویژه روی آنها کار شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. 

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره، رویدادهای مختلف در بین اقشار مختلف جزو زیرمجموعه‌های این اجلاسیه بزرگ بود. 

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: سعی شده است تا فضای استان و شهر تبریز را با شهدا عجین کنیم که بسیار ملموس نیز بوده است. 

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، این کنگره به صورت پنج سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604753

مهمترین اخبار ایران و جهان: