نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:41

تردد روان و آرام زائران اربعین در مرز خسروی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: مسیر تردد زوار اربعین به مرز خسروی-منذریه از امنیت کامل برخوردار و به آرامش ادامه دارد.

علی شعبانی، معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تردد زائران حسینی در مرز خسروی به سمت شهرهای زیارتی عراق با آرامی برقرار است و بازگشت زائران نیز با آرامش در جریان است. 

وی افزود: بحمدالله تاکنون گزارشات رسیده از مسیر تردد زوار ایرانی در عراق به سمت میهن اسلامیمان، نشان از سهولت و روان بودن این تردد دارد. اتفاقات اخیر در کرکوک چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ تاثیرپذیری هیچ ارتباطی به مرز خسروی و منذریه ندارد.

نجفی، فرماندار نیز قصرشیرین نیز در ادامه به خبرنگار فارس، گفت: مسیر تردد زوار مرز خسروی- منذریه چه در خاک ایران و چه در عراق از امنیت برخوردار هست.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: زائران در دو طرف مرز با رضایت در تردد هستند، البته نباید نادیده گرفت که حجم بالا و بی‌سابقه تردد از این مرز صبر بیشتر از طرف مردم را نیاز دارد، اما در مجموع رضایت قابل توجهی در میان زائران اربعینی برقرار است. 

تاکنون تردد از مرز خسروی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر بوده که پیش‌بینی می‌شود این آمار یه یک میلیون نفر برسد.

گفتنی است، از روز گذشته صدها نفر از عرب‌ها و ترکمن‌های ساکن کرکوک در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن کردند که با حمله نیروهای وابسته به حزب دموکرات مواجه شدند. کرکوک بیش از ۲۵۰ کیلومتر با مرز ایران در قصر شیرین فاصله دارد. مسیر زائر ایرانی از مریوان و قصرشیرین در پایانه‌های مرزی باشماق و خسروی ارتباطی با کرکوک ندارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483397

مهمترین اخبار ایران و جهان: