نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 15:48

ساخت مدارس با سبک ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: اجرای ساخت مدارس با سبک ایرانی اسلامی در شهرستان‌های بیرجند و طبس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز با سفر به این شهرستان  باحضور در  محل پروژه های در دست اجرا؛ ابعاد اجرایی و فنی آن بررسی و نکات لازم را به پیمانکاران تذکر داد.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا زارعی امام جمعه بشرویه دیدار وگفت و گو کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های وی از حوزه مدرسه سازی، گزارشی از اقدامات اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان ارائه کرد و اظهارداشت:در سال جاری با تنظیم سند راهبری مسیرخدمت ۱۴۰۲ نظم اجرایی در حوزه مدرسه سازی خواهیم داشت و اجرای دقیق آن می تواند تحولاتی را در مسیر خدمت رسانی به آحاد و توده مردم داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه افزود: این سند منطبق با سند بالادستی تحول آموزش و پرورش است که از جمله مواردی که بسیار ویژه به آن پرداخته شده است موضوع طراحی فضاهای آموزشی منطبق بر الگوی معماری ایرانی اسلامی است.

رخسارپور با اشاره به اثرات وضعی معماری در روحیه دانش آموزان تصریح کرد: محیط به عنوان مهم ترین رکن از ارکان آموزشی می تواند در یادگیری دانش آموزان ایفاگر نقش بنیادی باشد.

وی اضافه کرد: در مجموعه اداره کل به عنوان متولی ساخت فضاهای آموزشی؛ با انعقاد قرارداد با یکی از مطرح ترین معماران سبک ایرانی اسلامی اجرای طراحی فازهای صفر و یک برای دو شهرستان طبس و بیرجند آغاز کرده ایم تا به نسبت دوره های قبل تغییرات محسوسی داشته باشیم.

حجت الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه  نیز ضمن تقدیر از نگاه مدیریت جدید در خصوص اهمیت به موضوع طراحی محیط آموزشی منطق بر معماری ایرانی اسلامی افزود: در مقاطع وبرهه های زمانی افرادمختلفی در مدیریت این حوزه بوده اند اما هیچگاه دغدغه طراحی با این نوع معماری را در اجرا نداشته اند.

وی ادامه داد: در صورتی که اگر با بررسی و کار پژوهشی اثرات آن را در فرآیند آموزش می دیدند می توانست در تربیت نسل امروز موثر باشند اما این موضوع خود نوید دهنده این است مجموعه اداره کل با رویکرد جدید توامان با طراحی فضاهای آموزشی به پیوست های فرهنگی آن نیز نگاهی دارد و ما حمایت و پشتیبانی کامل از این موضوع داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494897

مهمترین اخبار ایران و جهان: