نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:35

۴۶ پروژه عمرانی؛ هدیه شهرداری شاهرود به مردم+ عکس

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تعدد پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری نشانه عزم، تلاش شبانه‌روزی و مدیریت جهادی علی‌رغم شرایط اقتصادی سخت است، گفت: اجرا و بهره‌برداری از بیش از ۴۶ پروژه عمرانی شهرداری شاهرود در هفته دولت باعث امیدافزایی بین مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محسن احمدی، شهردار شاهرود در بازدید میدانی خبرنگاران «انجمن مهر» به همراه مدیران شهرداری شاهرود از بیش از ۴۶ پروژه عمرانی زیربنایی و محله‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گران‌قدر رجایی و باهنر و اشاره به شاخصه‌های این دو شهید بزرگوار چون امانت‌داری، سلامت اداری و صداقت در کار اظهار کرد: سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی و نظارت بر روند اجرا، از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه است که با دقت، سرعت و کیفیت همراه خواهد بود.

وی هفته دولت را فرصت مغتنمی دانست تا ضمن تشکر از تمام دولتمردان که زحمات بی‌شماری در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها کشیده‌اند، در راستای امیدآفرینی، تلاش‌های شبانه‌روزی آنها تبیین و روشنگری شود و به اطلاع مردم برسد.

شهردار شاهرود اظهار کرد: مدیریت شهری شاهرود به مناسبت هفته دولت، ابتدا با توکل بر خداوند یکتا، تلاش و کوشش شبانه‌روزی و مدیریت جهادی با تکیه بر شاخصه‌های امانت‌داری، صداقت و سلامت اداری سعی بر آن داشت تا بالغ بر ۴۶ پروژه بزرگ و کوچک را با هدف توسعه و پیشرفت شهری، خدمت بهینه و رفاه شهروندان به مرحله اجرا و بهره‌برداری برساند.

عمران شهری در سراسر شاهرود

احمدی با تأکید بر اینکه در این مدت اقدامات و پروژه‌های ارزنده و شایسته‌ای به مرحله اجرا و به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: پل طبیعت، احداث میدان‌ها و اصلاح هندسی‌های متعدد، آغاز عملیات اجرایی میدان الغدیر، طرح توسعه آبشار دوم، بهره‌برداری از فاز اول احداث میدان رز، آسفالت معابر اصلی شهر، ساماندهی و بهسازی بیش از 20 مورد پیاده‌روسازی، تکمیل فاز دوم ساختمان اداری شهرداری شاهرود، پارک مشاهیر، بهسازی و بازپیرایی پارک‌ها و بوستان‌های محله‌ای انجام شده است.

شهردار شاهرود از نورپردازی‌های سطح شهر، اجرای شبکه لوله‌کشی آب خام، احداث دیوار پادگان و حذف سیم‌خاردارهای حد غربی شهر، بازگشایی بن‌بست شهرک گلبرگ به میدان و خیابان شهید غفاری، احداث ایستگاه شماره ۵ آتش‌نشانی، بستن قرارداد سرمایه‌گذاری و اجرای عملیات عمرانی ستاره شرق و اقداماتی برای تملک، تخریب و بازگشایی اداره پست در میدان امام شاهرود خبر داد.

وی ادامه داد: پروژه انتقال ایستگاه تاکسی و اتوبوس به گاراژ توکل، تملک و تخریب و بازگشایی میدان مرکزی شهر، ساخت و نصب المان‌های زیبای شهدا در معابر اصلی، اجرای فاز دوم پارک بانوان و پارک خطی شهرک امام رضا (ع)، احداث بلوارهای زیبایی چون بلوار آیت‌الله نوری و ۱۷ شهریور در راستای تسهیل عبور و مرور، پل شاهوار و... ازجمله پروژه‌های هفته دولت بوده است.

رشد چشمگیر پروژه‌های زیربنایی و محلی شاهرود

شهردار شاهرود از عقد قرارداد این مجموعه و شرکت عمران و مسکن‌سازان استان سمنان در راستای مشارکت مدنی در ساخت تجاری پروژه ستاره شرق واقع در هسته مرکزی خبر داد و بیان کرد: مدیریت شهری شاهرود با احداث سه طبقه پارکینگ طبقاتی در طبقات منفی، مجتمع تجاری و فضاسازی زیبا منطبق با بافت تاریخی واقع در هسته مرکزی در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی شهری گام برداشته و این مطالبه به‌حق شهروندان شاهرودی را بعد از چندین سال متوالی احیا و بر چرخه اجرایی پروژه‌های زیربنایی اضافه کرد.

احمدی ضمن بازدید از نخستین تقاطع سه سطحی میدان ولایت در استان سمنان گفت: این پروژه با مشخصات فنی زیرگذر به عرض ۱۷ متر به‌صورت ۲ طرفه در مسیری ۴۸ متری و طول مسیر ۶۵۰ متر با پنج درصد پیشرفت اجرای کار (جلوتر از برنامه‌ریزی و اجرا) قرار دارد.

وی گفت: روگذر این پل شامل ۱۳ دهانه و عرض کلی ۷/۳۰ به طول ۹۰۰ متر و دال مجوف از جاده رویان- دیزج آغاز می‌شود و با انشعاب به ۲ مسیر به بلوار ارتش و بلوار شهید مطهری به‌صورت یک‌طرفه منتهی خواهد شد.

شهردار شاهرود در احداث پارک مشاهیر که در حال اجرا بوده و با پیشرفت خوبی عملیات اجرایی آن سپری می‌شود، گفت: این پارک به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب برای شناساندن داشته‌های فرهنگی و مفاخر شهر به نسل جوان و افزایش سرانه تفرجگاهی هم‌جوار با پارک شهدای محراب در حال انجام است.

اتمام میدان الغدیر تا نوروز ۱۴۰۲

شهردار شاهرود از آغاز عملیات اجرایی میدان الغدیر خبر داد و افزود: بعد از پیگیری‌های مکرر فنی و حقوقی با پیمانکار قبلی و برگزاری مناقصه طرح انتخاب پیمانکار انجام، تجهیز کارگاه صورت گرفته و در این پروژه، شاهد آغاز عملیات اجرایی هستیم که تا پایان سال تکمیل می‌شود و در نوروز ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداری از میدان ورودی شهر از سمت تهران خواهیم بود.

احمدی ضمن قدردانی از تمام کسانی که تاکنون در این پروژه تلاش کرده‌اند، با بیان اینکه موضوعی را مطرح می‌کنیم که برایمان جای سؤال بوده و هست، اظهار کرد: چرا این همه حساسیت زمانی که این طرح در سال 1399 با وجود اخذ مصوبه و مجوزهای لازم و صرف هزینه میلیاردی در اجرای فونداسیون و اسکلت المان بسیار فاخر از بین رفت، وجود نداشت؟ اما اکنون با وجود مشکلات بسیار در حوزه فنی و حقوقی و بررسی دقیق کارشناسان و مشاوران در تکمیل رفع نواقص و عقد قرارداد با پیمانکار جدید این حساسیت دوچندان دیده می‌شود؟

شهردار شاهرود اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به دلیل مطالبات به‌حق مردم و عدم آسیب به سرمایه مردم چون پل تقاطع غیر هم‌سطح شهید سلیمانی، طبیعت، شاهوار و ... یکی از اولویت‌های این مجموعه است که با دقت، برنامه‌ریزی در حال انجام است.

مناقصه پارکینگ طبقاتی گاراژ توکل

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه اقدامات قانونی مناقصه پارکینگ طبقاتی گاراژ توکل در حال انجام بوده و مجوزهای لازم اخذ شده است، گفت: به‌زودی، شاهد تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

احمدی اظهار کرد: پروژه گاراژ توکل با تعریض میدان جمهوری در ضلع جنوب غربی تا مسجد محمدیه و انتقال پایانه تاکسی با ظرفیت هفت‌خط و استقرار ۷۰ تاکسی و سه خط اتوبوس و استقرار ۱۰ دستگاه اتوبوس در ۲ طبقه شامل پارکینگ در طبقات بالا و ساختمان اداری تاکسی‌رانی در همکف به‌زودی اجرایی خواهد شد.

شهردار شاهرود از تکمیل پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی و افتتاح آن در هفتم مهر ۱۴۰۲ به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی خبر داد و عنوان کرد: این ساختمان واقع در خیابان قدوسی با مساحتی بالغ بر ۴۶۰ مترمربع در دو طبقه با همه ملزومات و با هدف پایین آوردن زمان رسیدن به محل حادثه و دسترسی آسان به هسته مرکزی شهر احداث شد.

احمدی از عملیات تکمیلی و تأمین اقدامات تأسیساتی و زیرساختی چون آب، برق و گاز شهرک صنوف توسط شهرداری شاهرود خبر داد و بیان کرد: به علت عدم همکاری دستگاه‌های مرتبط شهرداری شاهرود و با هدف ایجاد و انگیزه برای مالکان، نیابتاً تأمین تأسیسات را انجام خواهد داد که در مراحل واگذاری این مبلغ به شهرداری توسط مالکان پرداخت خواهد شد.

مطالبه‌گر واگذاری شهرک فدک و کوثر به شهرداری باشید

شهردار شاهرود از خبرنگاران خواست که شما مطالبه‌گر واگذاری شهرک فدک و کوثر به شهرداری شاهرود باشید؛ چراکه علی‌رغم پیگیری‌های بسیار مدیریت شهری هنوز این دو شهرک به شهرداری واگذار نشده است.

احمدی اضافه کرد: علی‌رغم عدم واگذاری این دو شهرک به شهرداری شاهرود همچنان این مجموعه از ارائه خدماتی چون احداث بوستان، نظافت و جمع‌آوری روزانه زباله‌ها، فضاهای سبز و زیباسازی سر باز نزده و با تلاش بیشتر این اقدامات را در راستای رفاه شهروندان انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ طرح احداث میدان، اصلاح هندسی و دوربرگردان‌های ایمن و طرح‌های متعدد ایمنی و ترافیکی در شهر اجرایی شده است، گفت: اجرای طرح‌های احداث میدان ورودی شهرک دانشگاه، بلوار آیت‌الله نوری، بلوار خیابان ۱۷ شهریور، میدان کتاب، میدان فجر بهارستان، اصلاح هندسی و دوربرگردان‌های میدان هفت‌تیر، بازگشایی بن‌بست شهرک گلبرگ به میدان و خیابان شهید غفاری و... با هدف روان‌سازی جریان ترافیک، تسهیل عبور و مرور، ایمن‌سازی معابر، سهولت در تردد وسایل نقلیه و شهروندان و بهبود کیفیت شهری اجرایی شده است.

احمدی با بیان اینکه فاز اول میدان گل رز در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این میدان در مساحتی بالغ بر 2 هزار مترمربع احداث و با احداث این میدان دسترسی به بلوارهای پیامبر اعظم، بلوار آیت‌الله دستغیب و تأمین دسترسی به مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار، پارک بانوان و باغ ایرانی محقق شده است.

اجرای مرحله دوم پارک بانوان

شهردار شاهرود از اجرای مرحله دوم پارک بانوان با هدف ایجاد محیطی امن، مفرح و بانشاط برای بانوان شاهرودی خبر داد و اظهار کرد: در این پروژه که یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین پارک‌های بانوان در کشور است، استخرهای متعدد تراس‌بندی شده با حجم عظیم آب ایجاد می‌شود و در این طرح، هیچ نوع درختی جابه‌جا نخواهد شد؛ چراکه تأمین نگهداری تنه در آب دیده شده و این امر بر زیبایی مجموعه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

احمدی با تأکید بر اینکه بیش از ۴۶ پروژه بزرگ و کوچک در هفته دولت در شاهرود در حال اجرا بوده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: پل طبیعت با اسکلت بتنی به طول ۱۵۰ متر و به عرض پنج متر عرشه برای تردد و عابران پیاده آماده بهره‌برداری شده است.

وی تصریح کرد: مرحله نخست طرح توسعه آبشار دوم به مساحت کل ۱۲ هزار مترمربع که سه هزار مترمربع آن آماده بهر برداری است، بهسازی و ساماندهی پیاده‌روهای خیابان فریدنیا، بایزید بسطامی، امام، زینبیه، حافظ شمالی، بیستم بهمن، تهران، نواب، پارک البرز، شهرک دانشگاه و...، آسفالت معابر سطح شهر به میزان ۸۶۰ قیر و 170 هزار و 200 تن آسفالت در معابر اصلی چمران، نبوت، گودرزی، ۲۲ بهمن، شهرک گلبرگ، شهید غفاری، شهید مفتح، میدان حسینی تا مدرس، شهید قرنی، شهید فریدنیا، آیت‌الله نوری، بلوار آیت‌الله شاهرودی، فروغی ضلع غربی و ... انجام شده است.

پروژه‌های متعدد؛ هدیه به مردم

شهردار شاهرود اضافه کرد: بازپیرایی میدان امام حسین (ع)، ۲۸ متری و میدان امام حسین (ع)، احداث دیوار پادگان حد غربی و حذف سیم‌خاردارها (دیوارکشی به طول یک هزار و 300 متر همراه نمای سیمانی و نرده)، بهسازی و بازپیرایی پارک مینو شهرک امام رضا (ع) و پارک خطی تا پشت پارک بانوان، نورپردازی‌های سطح شهر، بهسازی و بازپیرایی پارک‌های بهشتی، شکوفه، نواب، البرز و ... از دیگر پروژه‌های هفته دولت در شاهرود بوده است.

احمدی با بیان اینکه عملیات بازگشایی مسیر بن‌بست شهرک گلبرگ به میدان و خیابان شهید غفاری با حضور خبرنگاران انجام شد، گفت: مجتمع گردشگری و تجاری در میدان بار قدیم، بهسازی و احداث مسیر پیاده‌روی در تپه باغ زندان، بهسازی و بازپیرایی پارک‌ها و بوستان‌های محلی، آسفالت معابر و پیاده‌روسازی‌های سطح شهر، بازپیرایی میدان‌ها امام حسین (ع) و... ازجمله پروژه‌هایی در دست اجرا بوده که به دلیل مدیریت زمان و تاریکی هوا امکان بازدید از این پروژه‌ها وجود نداشت.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481509

مهمترین اخبار ایران و جهان: