نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 07:56

تراز تجاری یزد به ۶۱ میلیون دلار رسید

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به روند رو به رشد تراز تجاری این استان، گفت: تراز تجاری استان در چهار ماهه نخست سال جاری به ۶۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم صادقیان در این باره اظهار کرد: یزد یک استان صنعتی است و ارتقای بهره‌وری، احیای واحدهای راکد، ‌مدیریت بازرگانی داخلی و توسعه بازارهای صادراتی از راهبردهای صنعت و معدن استان یزد است.

وی افزود: روند رو به رشد سهم صنعت و معدن در استان یزد باعث شده تا استراتژی‌های استان در حوزه صادرات را توسعه بازارهای صادراتی در نظر بگیریم.

مدیرکل صمت استان ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری تراز تجاری استان یزد روند رو به رشدی داشته و به ۶۱ میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی، در همین مدت تعداد ۵۵ کارت بازرگانی صادر و ۱۰۵ کارت بازرگانی تمدید شده که این آمار در سال گذشته برای صدور ۲۵۷ و تمدید ۳۷۵ کارت بازرگانی بوده است.

وی ادامه داد: ارزش صادارت استان در سال گذشته ۴۷۳ میلیون دلار با وزن ۳۲۵۶ هزار تن بوده که بیشتر مربوط به صنایع معدنی غیرفلزی، محصولات پایه نفتی و صنایع شیمیایی بوده است.

صادقیان، بیشترین کشورهای هدف صادارت استان را شامل عراق، پاکستان، امارات، اندونزی،‌افغانستان، ترکیه و عمان عنوان کرد و گفت: البته عمده کالاهای وارداتی استان نیز شامل ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است که ارزش این بخش در سال گذشته ۲۵۵ میلیون دلار و به نظر وزنی ۱۲۸ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات استان یزد در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴۸ میلیون دلار به وزن ۱۰۲۲ هزار تن بوده که این آمار در بخش واردات ۸۷ میلیون دلار به وزن ۳۶ هزار تن بوده است.

صادقیان در پایان با اشاره به ۱۰ کشور برتر مبدا واردات به استان در چهار ماه نخست سال جاری، عنوان کرد: کشورهای ترکیه، چین، هلند، ایتالیا، امارات و هنگ‌کنگ سهم به‌سزایی در واردات استان یزد دارند و همانند سال گذشته عمده محصولات وارداتی به استان ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482397

مهمترین اخبار ایران و جهان: