نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 21:15

تعداد زائران از مرز تمرچین به ۵۰ هزار نفر رسید

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد ۵۰ هزار زائراباعبدالله الحسین از پایانه مرزی تمرچین در۱۱ روز گذشته خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر از تردد ۵۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین از پایانه مرزی تمرچین در ۱۱ روز گذشته خبر داد و افزود: از ۲۷ مردادماه سالجاری تاکنون در حدود ۵۰ هزار زائر آقا اباعبدالله الحسین از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۸۹ درصدی را حکایت دارد.

وی ادامه داد: از این میزان تردد ۱۶ هزار زائر ورودی و ۳۵ هزار زائر خروجی هستند که اوج ترددها تاکنون به روزهای ۶ و ۵ شهریور ماه اختصاص دارد.

آرامون با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ هزار نفر از مترددان را زائران ایران و مابقی را زائران خارجی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این تعداد زائر از ۲۷ مرداد تاکنون وارد مرز تمرچین شده و از خدمات ارائه شده در این مرز بهره مند شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش علاقه مندی زائران جهت تردد از پایانه مرزی تمرچین به سمت عتبات عالیات اظهار کرد: اجرای طرح‌های مختلف ایمنی، راه اندازی روشنایی، اجرای طرح‌های روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم در کلیه محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و همچنین تأمین ناوگان مورد نیاز و پیگیری‌های استاندار در راستای شبانه روزی شدن فعالیت مرز برای تردد زائران و رایزنی با کشور مقابل در راستای کاهش هزینه‌های سفر از جمله دلایل این استقبال است که در روزهای آتی افزایش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475897

مهمترین اخبار ایران و جهان: