نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 15:49

هند با عبور از آمریکا و چین خواهان نظم نوین جهانی است

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که در اجلاس آتی گروه 20 که قرار است در هند برگزار شود، تلاش‌های نخست‌وزیر این کشور برای اثبات اینکه جغرافیای سیاسی جهان فراتر از آمریکا و چین است، برجسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که اجلاس گروه ۲۰ قرار است تلاش‌های «نارندرا مودی» نخست وزیر هند را برای اثبات اینکه جغرافیای سیاسی جهان فراتر از آمریکا و چین است، به نمایش بگذارد.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش خود افزود: نزدیک به یک دهه است که نارندرا مودی چشم‌انداز سیاسی هند را اصلاح کرده و بر آن تسلط یافته است و اکنون به دنبال حضور مجدد این کشور در صحنه جهانی است.

در این گزارش همچنین آمده است: دیدگاه نخست وزیر هند این است که کشورش یک نقطه کانونی بین واشنگتن و پکن است و زیر مجموعه هیچیک از این دو کشور نیست و آزاد است که منافع ملی خود را برای ساختن اقتصاد مستقل دنبال کند و نقش جهانی بیشتری را طلب کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات آشنا با تفکر مودی، رویکرد هند تحت حکومت او را این گونه توصیف می‌کنند که این کشور به دنبال راه‌هایی برای بهره مندی از رقابت شدید آمریکا و چین و همچنین جنگ اوکراین است.

گزارش مذکور این گونه ادامه می‌دهد که «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند سیاست خارجی این کشور را به اقدامی ظریف تشبیه کرده بود که مستلزم پرتاب همزمان چندین توپ به هوا و نشان دادن اعتماد به نفس و نبوغ در زمین نخوردن هیچکدام از آنها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488153

مهمترین اخبار ایران و جهان: