نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 12:30

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در فامنین

فرماندار فامنین از بهره‌برداری ۳۰۸ واحد مسکن مقاوم‌سازی شده فامنین در آخرین روز هفته دولت خبر داد و گفت: طی هفته دولت ۷۰ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

سید روح‌الله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی هفته دولت ۷۰ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود اظهار کرد: از این پروژه‌ها ۵۷ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شده و ۱۳ پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در طلیعه هفته دولت میزبان وزیر صمت در شهرستان فامنین و آغاز به کار پتروشیمی ابن‌سینا بودیم و در پایان هفته دولت نیز فردا هفتم شهریورماه میزبان استاندار همدان خواهیم بود.

فرماندار فامنین با اشاره به اینکه با حضور استاندار ۳۰۸ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد گفت: این واحدها با تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن بازی‌سازی شده و با اعتباری بالغ ۶۱۸ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی از بهره‌برداری پروژه توسعه دام سبک ۲ هزار و ۷۰۰ راسی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: ساختمان فوریت‌های پزشکی و امداد جاده‌ای فامنین نیز با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد.

حسینی در ادامه یادآور شد: کلنگ‌زنی ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان فامنین نیز با مساحت یک‌هزار و ۸ مترمربع در سه طبقه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دستور کار است.

وی در بخش دیگر تاکید کرد: فامنین به دلیل اینکه جزو شهرهای کمتر برخوردار کشور است، هرچه کار کنیم، کم است از همین رو به منظور ایجاد توسعه و پیشرفت در این شهرستان سیاست‌هایی از جمله تلاش فعال‌سازی شهرک صنعتی فامنین و استقرار ۱۰ واحد صنعتی مدنظر قرار دارد.

فرماندار فامنین با بیان اینکه به دلیل خشکسالی فامنین پایلوت تغییر الگوی کشت قرار گرفته است عنوان کرد: از طرف جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در این زمینه رخ داده به نحوی که با قوت در حال پیگیری است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مهمترین چالش فامنین کم آبی و خشکسالی است که در این زمینه برنامه‌های خوبی در دستور کار است اضافه کرد: در بخش آبرسانی و رفع تنش آبی فامنین و روستاها برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473097

مهمترین اخبار ایران و جهان: